در اولین تقابل با سایر رقبا؛

بانوی زنجانی جایگاه ششم پارالمپیک را از آن خود کرد

بانوی زنجانی در اولین تقابل خود با سایر رقبا در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو جایگاه ششم پارالمپیک را از آن خود کرد و از کسب مدال بازماند.
تصویر بانوی زنجانی جایگاه ششم پارالمپیک را از آن خود کرد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، فینال مسابقات تیراندازی ماده تفنگ بادی ۱۰ متر R۲ ایستاده بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، صبح امروز در مرکز تیراندازی آساکا برگزار شد و رقیه شجاعی، ورزشکار زنجانی اعزامی به این رقابت‌ها که با ۶۲۴.۱ امتیاز به فینال رسیده بود، برای دست‌یابی به مدال با هفت ورزشکار دیگر از چین (دو نفر)، اوکراین، کره‌جنوبی، سوئد، اسلواکی و هند رقابت کرد که در پایان با ۱۶۳.۰ امتیاز به عنوان ششمی دست یافت.

در این رقابت، لخارا آوانی از هند با امتیاز ۲۴۹.۶ رکورد پارالمپیک را شکست و به مدال طلا رسید، کاپینگ ژانگ از چین با امتیاز ۲۴۸.۹ دوم شد و تیرانداز اوکراینی با امتیاز ۲۲۷.۵ به مدال برنز دست یافت.

شجاعی در دور مقدماتی این رقابت‌ها با ۲۰ حریف از کشورهای اسلواکی، چین، اوکراین، کره‌جنوبی (دو نفر)، چین (دو نفر)، سوئد، تایلند (دو نفر)، لهستان، اندونزی، آلمان، استرالیا، ترکیه (دو نفر)، آمریکا، هند و بریتانیا (دو نفر) رقابت کرد و توانست با ثبت ۶۲۴.۱ امتیاز در رده پنجم قرار گرفته و به فینال صعود کند.

گفتنی است، این بانوی زنجانی در دومین تقابل خود روز چهارشنبه ۱۰ شهریورماه به مصاف حریفانش خواهد رفت. همچنین مهدی محمدی، دیگر ورزشکار زنجای اعزامی به این مسابقات قرار است در دومین تقابل خود، فردا ۹ شهریورماه و در دور مقدماتی تایم‌تریل جاده به مصاف حریفانش برود.

منبع: ایسنا

335700