پرسون گزارش می‌دهد:

چرا رسانه ملی، صحبت‌های حسن خمینی را پخش نکرد؟

صدا و سیما صحبت‌های سید حسن خمینی در جریان حضور هیئت دولت در مرقد امام را منتشر نکرد. 
تصویر چرا رسانه ملی، صحبت‌های حسن خمینی را پخش نکرد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، پنجشنبه گذشته رئیس جمهور و وزیران دولت در حرم امام خمینی حاضر شدند؛ سید حسن خمینی، نوه امام که تولیت مرقد را بر عهده دارد؛ به استقبال اعضای هیئت دولت رفت. اما یکی از حواشی این دیدار بایکوت صحبت‌های سید حسن و عدم پخش آن از صدا و سیما بود. با وجود این که عمده مباحث این سخنرانی تاکید بر وحدت ملی بود، مشخص نیست چرا رسانه ملی در قبال یک شخصیت مذهبی و سیاسی چنین اقدامی کرده است. البته رویه‌های قبلی و غلط این سازمان اندک نیست.

سید حسن خمینی در این دیدار گفت: "امروز دولت محترمی شکل گرفته و همه باید به بُعد «وحدت ملی» توجه کنیم. دست به دست هم دهیم ولی قرار نیست اختلاف نظرها کنار برود و کل اختلاف ها برداشته شود، چنانکه امام می فرمودند، «اشکال، بلکه تخطئه، یک هدیه الهی است». هیچ نمی توانیم به جامعه ای برسیم که همه مثل هم فکر کنیم. "

وی همچنین گفته: "با همه تفرق ها امروز همه وظیفه دارند به دولت کمک کنند؛ کسی که می تواند به دست و بازو، زبان و قلم و اگر هیچ کاری از او بر نمی آید به دعا و همدلی کمک کند. البته این از مسئولیت دولت کم نمی کند. برای اینکه به آینده درخشانی برسیم نیاز داریم به همت، توکل، عزم راسخ، نیت خالص، دوری از همه حبّ و بغض هایی که می تواند در بُعد کثرت پذیرفته شده باشد ولی در بُعد مسئولیت سمّ مهلک است."

این اقدام صدا و سیما باعث‌واکنش‌هایی شده است. جواد امام، فعال سیاسی در توییتر خود نوشت: "علت بایکوت خبری سیدحسن خمینی و قطع سخنان او در پخش زنده یک مراسم رسمی با حضور رئیس‌جمهور و اعضای دولت سیزدهم در مرقد مطهر حضرت امام (ره) چیست؟ معاونت سیاسی صداوسیما پاسخ‌گو باشد! چرا کشور ما باید از داشتن یک رسانه ملی محروم باشد؟"

همچنین علمداری، سردبیر سایت جماران با انتقاد از عملکرد این سازمان نوشت: "صدا و سیما در رفتاری عجیب و غیرقابل چشم پوشی سخنان حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی را در این مراسم که اتفاقا فقط در توصیه به وحدت و ضرورت حمایت از دولت جدید بود بایکوت کرد و نه تنها پخش زنده این مراسم را هنگام ایراد سخنرانی یادگار امام قطع کرد، بلکه در بخش‌های خبری خود نیز هیچ اشاره‌ای به این سخنان وحدت بخش نداشت. ماجرا زمانی عجیب‌تر می‌شود که نه تنها اکثر خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری، بلکه حتی بی بی سی فارسی در سایت و تمام شبکه‌های اجتماعی خود به پوشش قابل توجه این سخنان پرداخت، اما دریغ از یک جمله خبر در صدا و سیما! لازم است مدیران صدا و سیما و به ویژه معاونت سیاسی و خبر، در خصوص این قصور پاسخگو باشند و توضیح دهند دلیل این رفتار غیرقابل قبول چیست؟ البته در این میان مسئولان تیم خبری رئیس جمهور محترم جدید نیز خوب است که نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند تا مبادا چنین حرکت‌هایی به نام آن‌ها تمام شود."

به نظر می‌رسد گرایش‌های اصلاح طلبی سید حسن خمینی چندان برای رسانه ملی مطلوب نیست و از آنجایی که تندروی‌های این سازمان قبل از این نیز مشهود بوده، تصمیم به سانسور صحبت‌های نوه امام کرده است.

335549