رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی در گفت‌و‌گو با پرسون:

وزیر جدید نفت راه را برای بخش خصوصی باز کند

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر وزیر جدید نقش‌ها و مسئولیت‌ها را به بخش خصوصی سپرده و در این راستا حرکت کند؛ می‌توان شاهد تحولی بود که سالیان طولانی منتظر آن هستیم. 
تصویر وزیر جدید نفت راه را برای بخش خصوصی باز کند

حمیدرضا صالحی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در خصوص وزیر نفت دولت سیزدهم به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: تحصیلات و سوابق اوجی در حوزه نفت است و مواضع و صحبت‌‌های وی نشان می‌دهد که آشنایی خوبی با تمام قسمت‌های نفت دارد. البته موضوع مهم این است که شخص وزیر که باید تصمیم گیری کند، مطلع باشد که چه مسئولیتی را بر عهده گرفته و چه انتظارات و توقعی از وی وجود دارد.

صالحی تصریح کرد: در سال‌های گذشته ظرفیت سازی در صنعت نفت به ویژه سرمایه‌گذاری انجام نشده است. انتظار از وزیر جدید آغاز این اتفاق است تا با سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های نفت، کسب و کارها رونق گیرد.

وی افزود: در میادین نفتی، نیاز به اصلاح وضعیت چاه‌ها است. همچنین در حوزه پایین دستی و میان دستی نیز اصلاحات انجام شود. ضمن این که باید تکلیف شرکت ملی نفت ایران تعیین شود.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در حوزه گاز رتبه دوم را در دنیا و اول منطقه را داریم. اما پرمصرف هستیم و در زمستان دچار کمبود می‌شویم. یا در حوزه پتروشیمی در صنایع پایین دست پیچیدگی‌های لازم که باعث مزیت های نسبی شود وجود ندارد و نیاز به توسعه است.

صالحی بیان کرد: باید به یک صنعت نفت متعالی و دارای اعتبار در دنیا دست یابیم. نباید در حالی که صنعت نفت داریم؛ شرکت ملی نفت ضعیفی داشته باشیم. کشور ما از مدعیان حوزه نفت است و بزرگترین چاه‌های نفت را دارد؛ بنابراین باید یک شرکت ملی نفت قوی با شرکت‌های پایین دستی داشته باشیم.

وی گفت: در تمام دنیا اگر راه برای بخش خصوصی باز نشود؛ پیشرفتی حاصل نمی‌شود. برای تحقق انتظاراتی که بیان شد و تحول جدید در صنعت نفت نیازمند فرصت دادن و اعتماد به بخش خصوصی برای ظرفیت‌سازی هستیم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: اگر وزیر جدید نقش‌ها و مسئولیت‌ها را به بخش خصوصی سپرده و در این راستا حرکت کند؛ می‌توان شاهد تحولی بود که سالیان طولانی منتظر آن هستیم.

335493