به گزارش سایت خبری پرسون، جعفر تشکری هاشمی در واکنش به گزارش عملکرد معاون فناوری اطلاعات شهرداری تهران، اظهار داشت: درباره طرح ترافیک، آنچه اتفاق افتاد به نارضایتی عمومی در اجرای طرح ترافیک و نهایتاً خسارات مادی سنگین به شهرداری منجر شد.
وی افزود: در این سامانه ۲۵۰ میلیارد تومان عدم وصول داشتیم و به دلیل نا به سامانیها بود و نشان دهنده ناکارآمدی این سیستم است.
عضو شورای شهر بیان کرد: در گذشته اتوبوسها سامانه زمان بندی داشتند اما در حال حاضر این سامانه هوشمند کار نمیکند و دلیل آن چیست.
تشکری هاشمی اظهار داشت: متأسفانه خرابیهای تجهیزات ترافیکی شهر را نیز شاهد هستیم. ما چیزی به نام اتوبوس برقی که تعداد آن از قبل هم کمتر شده نداریم.
وی عنوان کرد: در بحث فیبر نوری حدود ۲۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری داریم اما از ظرفیت کمی از این سامانه استفاده شده است. در طول این ۴ سال مدل هوشمندسازی پارک حاشیهای تنها در یک منطقه به اجرا رسیده و در سایر مناطق چنین چیزی وجود ندارد.
عضو شورای شهر تهران بیان کرد: درباره آمار تردد شهروندان با اتوبوس و مترو گفته شد که روزانه یک میلیون سفر وجود دارد آمار فعلی حدود ۱.۵ میلیون مسافر در مترو و اتوبوسرانی است و این به معنای محو شدن یا نبود ۳۰ درصد اطلاعات است.
تشکری هاشمی اظهار داشت: به علاوه به دلیل مشکلات سامانه بلیت الکترونیک، شاهد برخی مشکلات در این حوزه هستیم.
وی عنوان کرد: گزارشهایی از حذف نیروهای متخصص در سازمان فاوا داریم که یک لختی در این مجموعه ایجاد کرده است. به علاوه یک استخدام دقیقه نود نیز در این سازمان رخ داد و چه الزامی به این امر بود.
تشکری هاشمی بیان کرد: درباره تسویه حساب با رانندگان تاکسی نیز عددی وجود ندارد. به علاوه با توجه به دست به دست شدن متعدد فیبر نوری در سازمانها، فلسفه واگذاری و این ناهماهنگیهای بین بخشی چه بوده است.
منبع: مهر