بازارچه دائمی صنایع‌دستی در اسفراین راه‌اندازی می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین گفت: موافقت اصولی برای ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در روستای چهار برج اسفراین با سرمایه‌گذاری دهیاری این روستا صادر شده است.

تصویر بازارچه دائمی صنایع‌دستی در اسفراین راه‌اندازی می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، عبدالله سهرابی روز شنبه ۶ شهریورماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: این موافقت اصولی برای ایجاد بازارچه‌ای با مساحت کل ۱۰۰۰ مترمربع و زیربنای ۳۲۹ مترمربع با ۱۲ غرفه صادر شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین از جمله امکانات بازارچه صنایع‌دستی این شهرستان را سرویس بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ، غرفه مدیریت و فروشگاه برشمرد و افزود: این بازارچه در محور اسفراین-سنخواست، روستای چهار برج ایجاد خواهد شد.

سهرابی با بیان اینکه پس از ارائه پروانه ساختمانی صادره و تکمیل مدارک، مجوز ایجاد بازارچه صادر خواهد شد، عنوان کرد: با توجه به پتانسیل بالای روستاهای مسیر در حوزه تولیدات صنایع‌دستی، هدف فراهم آوردن فضایی برای ارائه، فروش و بازاریابی محصولات تولیدی صنعتگران شهرستان و حمایت از آنان است.

او تصریح کرد: با ایجاد این بازارچه که در مسیر عبور مسافران و گردشگران در محور اسفراین به جاجرم، میامی و تهران قرار خواهد گرفت، گردشگران نسبت به تهیه سوغات از این مکان اقدام و از سایر خدمات و امکانات از جمله نمازخانه، سرویس بهداشتی و... استفاده خواهند کرد.

335090