نصب اولین خودپرداز بیت کوین در هندوراس

گزارش شده است که گروه مشاوره TGU، یک شرکت هندوراسی مستقر در پایتخت، تگوسیگالپا(Tegucigalpa)، اولین خودپرداز بیت کوین کشور را نصب کرده است.
تصویر نصب اولین خودپرداز بیت کوین در هندوراس

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس گزارش روز جمعه رویترز، خوان ماین(Juan Mayen)، مدیر اجرایی TGU، اقدام به نصب دستگاه خودپرداز بیت کوین (BTC) در یکی از ساختمان های اداری پایتخت کرد. دستگاه “la bitcoinera” به علاقه مندان به ارزهای دیجیتال اجازه می دهد تا بیت کوین و اتریوم را با استفاده از ارز محلی فیات، lempira خریداری کنند، به شرطی که مایل باشند شناسه های خود را اسکن کرده و اطلاعات شخصی خاصی را افشا کنند.

ماین گفت که این اولین راه خودکار برای خرید بیت کوین در هندوراس بود و بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزار رمزارز را برای پرداخت پذیرفته بودند. به گفته مدیر TGU، بسیاری از هندوراسی ها مجبور بوده اند شخصاً پول نقد را با ارزهای دیجیتال عوض کنند، اقدامی که وی آن را “بسیار ناخوشایند و خطرناک” توصیف کرده است.

قانونگذاران در برخی از کشورهای آمریکای مرکزی با رشد مداوم بازار، مواضع طرفدار رمزارز بیشتری را در پیش گرفته اند. السالوادور در حال نصب خودپردازهای بیت کوین در سراسر کشور است تا آمادگی این رمزارز را از 7 سپتامبر(16 شهریور) به عنوان وجه قانونی بپذیرد. حداقل یکی از اعضای کنگره پاناما نیز قانونی را برای تصویب بیت کوین و سایر رمزارزها برای این کشور پیشنهاد کرده است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع:cointelegraph

335063

مطالب مرتبط