کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

شکست سنگین سیاست‌های تحریمی آمریکا در پی حرکت کشتی ایرانی به سمت لبنان

پس از این‌که سید حسن نصرالله اعلام کرد که این کشتی از ایران به سمت لبنان حرکت کرده است تا سوخت گازوئیل را به دست آن‌ها برساند، آمریکایی‌ها به تکاپو افتادند و حتی سفیر آمریکا در بیروت از متحدین خود یعنی مصری‌ها و اردنی‌ها خواست که تحریم‌ها را موقتاً بردارند و به لبنانی‌ها سوخت ارائه دهند. اگر همین را تنها اثر اعلام حرکت کشتی ایرانی به سمت لبنان در نظر بگیریم، شکست سختی برای آمریکایی‌ها و سیاست‌های تحریمی که علیه کشور لبنان اعمال کرده، است.
تصویر شکست سنگین سیاست‌های تحریمی آمریکا در پی حرکت کشتی ایرانی به سمت لبنان

فرزان شهیدی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص علت حملات اسرائیل به نوار غزه اظهار داشت: بهانه اسرائیلی‌ها در حادثه اخیر این است که به آشوب و حملاتی که در شمال غزه و در مرزهای رژیم صهیونیستی انجام گرفت، پاسخ داده‌اند.

شهیدی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با انجام چنین حملاتی درصدد پوشاندن شکست مفتضحانه خود در جنگ اخیر غزه است و این اقدام می‌تواند به نوعی جبران شکست روانی آن جنگ باشد.

حرکت کشتی ایرانی حامل سوخت، پیروزی و دستاورد جدیدی برای مقاومت و به ویژه حزب الله در این کشور محسوب می‌شود. در حال حاضر افکار عمومی لبنانی‌ها، شخصیت‌های لبنان و حتی مخالفین حزب الله به نحوی از این اقدام و از این ابتکار عمل استقبال کرده‌اند و این مسئله به تحکیم جایگاه حزب الله در لبنان و منطقه خواهد افزود

وی تصریح کرد: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله اعلام کرد یک کشتی حامل سوخت از طرف ایران به سمت لبنان روانه شده است، با توجه به تحریم شدیدی که علیه لبنان وجود دارد به مقصد رسیدن این کشتی هم به لحاظ روانی تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت و در وضعیت بحرانی اقتصاد لبنان گشایش ایجاد خواهد کرد و هم آمریکا و اسرائیل در این پروژه شکست خورده‌اند و با انجام چنین اقداماتی به نحوی به دنبال جبران این شکست هستند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا خاطر نشان کرد: پس از این‌که سید حسن نصرالله اعلام کرد که این کشتی از ایران به سمت لبنان حرکت کرده است تا سوخت گازوئیل را به دست آن‌ها برساند، آمریکایی‌ها به تکاپو افتادند و حتی سفیر آمریکا در بیروت از متحدین خود یعنی مصری‌ها و اردنی‌ها خواست که تحریم‌ها را موقتاً بردارند و به لبنانی‌ها سوخت ارائه دهند.

وی افزود: این اقدامات نشانگر این است که اقدام سید حسن نصرالله و اعلام حرکت این کشتی، آمریکایی‌ها را وادار به عقب‌نشینی کرده است و اگر همین را تنها اثر اعلام حرکت کشتی ایرانی به سمت لبنان در نظر بگیریم، شکست سختی برای آمریکایی‌ها و سیاست‌های تحریمی که علیه کشور لبنان اعمال کرده، است.

فرزان شهیدی در پایان بیان کرد: حرکت کشتی ایرانی حامل سوخت، پیروزی و دستاورد جدیدی برای مقاومت و به ویژه حزب الله در این کشور محسوب می‌شود. در حال حاضر افکار عمومی لبنانی‌ها، شخصیت‌های لبنان و حتی مخالفین حزب الله به نحوی از این اقدام و از این ابتکار عمل استقبال کرده‌اند و این مسئله به تحکیم جایگاه حزب الله در لبنان و منطقه خواهد افزود.

334981