نگاه به اتفاقات هفته اخیر ورزش؛

از کوچ «قائدی» به امارات تا رای اعتماد به «سجادی»

مهمترین اتفاق در هفته جاری انتقال مهدی قائدی به امارات و تایید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان بود.

تصویر از کوچ «قائدی» به امارات تا رای اعتماد به «سجادی»

به گزارش سایت خبری پرسون، در هفته ای که گذشت باشگاه های فوتبال کشورمان بدنبال جذب بازیکنان مد نظر شان در بازار نقل و انتقالات بودند و به همین دلیل بازار شایعات و حاشیه ها داغ بود.

*نائب قهرمانی جوانان ایران

رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان روزهای 29، 30 و 31 مردادماه در شهر اوفا روسیه برگزار شد و تیم ایران با کسب یک مدال طلای امیررضا ده بزرگی در وزن 55 کیلوگرم، یک مدال نقره سعید اسماعیلی در وزن 60 کیلوگرم و 5 مدال برنز ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم، محمدحسین آذرم دخت در وزن 77 کیلوگرم، محمد ناقوسی در وزن 82 کیلوگرم، مرتضی القوسی در وزن 97 کیلوگرم و امیرمحمد بیات در وزن 130 کیلوگرم و با 130 امتیاز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

*کوچ به امارات

یکی از مهمترین اتفاقات این هفته را می توان قطعی شدن جدایی مهدی قائدی از استقلال دانست. مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال استقلال به‌طور رسمی به شباب‌الاهلی امارات پیوست. باشگاه شباب‌الاهلی امارات بعداز چند روز مذاکره با مهدی قائدی و مسئولان استقلال، سرانجام با این مهاجم قرارداد امضا کرد تا این انتقال رسمی شود. درخواست رسمی شباب برای صدور ITC قائدی به فدراسیون فوتبال ایران ارسال شده تا آنها بتوانند از مهاجم جدیدشان در بازی‌های آینده استفاده کنند. شباب‌الاهلی به‌تازگی احمد نوراللهی، هافبک فصل گذشته پرسپولیس را به خدمت گرفته است. باشگاه شباب‌الاهلی امارات با انتشار یک فیلم در صفحات‌مجازی خود، به‌صورت رسمی از جذب مهدی قائدی خبر داد. قرارداد این بازیکن 5 ساله است.

*انتخاب وزیر ورزش

نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به «سیدحمید سجادی هزاوه» رای اعتماد دادند تا وی به عنوان چهارمین وزیر ورزش و جوانان انتخاب شود. جلسه رأی‌گیری به منظور معرفی وزرای مختلف دولت سیزدهم بعدازظهر روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این جلسه حمید سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان حضور داشت. وی با کسب 165 رای موافق و 108 رای مخالف و 13 رای ممتنع توانست از مجلس برای حضور در وزارت ورزش و جوانان رای اعتماد بگیرد و به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شود.

از دیگر اتفاقات ورزش کشور می توان به جدایی نکونام از فولاد اشاره کرد. پیوستن شهریار مغانلو به سپاهان هم خبر جالبی بود که در روزهای گذشته منتشر شد.

334898