معاون سیاسی فرماندار:

ایجاد بیمارستان صحرایی کرونا در «سلسله» لرستان ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سلسله گفت:‌ وضعیت شیوع ویروس کرونا در این شهرستان حاد شده است و برای ارائه خدمات به بیماران، نیازمند ایجاد بیمارستان صحرایی هستیم.
تصویر ایجاد بیمارستان صحرایی کرونا در «سلسله» لرستان ضروری است

به گزارش پرسون از لرستان، روح الله زمانیان روز پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی، شهرستان سلسله بیشترین بیمار کرونایی را لرستان دارد و درخواست راه اندازی بیمارستان صحرایی بیانگر اوج شرایط نامطلوب است.

وی تصریح کرد: بنابراین انتظار می رود در وهله اول مسوولان و سپس مردم شهرستان بیشتر پای کار باشند تا از موج پنجم بیماری عبور کنیم و شاهد مرگ و میر افراد بیشتری نباشیم.

وی گفت: با وجود برگزاری جلسات فراوان و مصوبات متعدد ستاد مدیریت کرونا اما همچنان موضوع و چالش جدی، شیوع این ویروس است که یکی از دلایل متعدد این امر این است که برخی شیوه نامه های بهداشتی ابلاغ شده بومی منطقه نیست و کارایی لازم را ندارد.

زمانیان با گلایه از کم کاری مدیران عضو ستاد مدیریت کرونا در اجرایی کردن مصوبات ستاد، عنوان کرد: بخشی از موضوع کنترل نشدن و همه گیری بیماری هم مردم هستند که هرچند از ابتدای شیوع ویروس، بسیاری از آنان باوجود اوضاع معیشتی نامناسب و ضرر اقتصادی، همکاری و همراهی خوبی با ستاد مدیریت کرونا داشته اند اما همچنان عده اندکی تمایل دارند همه امور طبق روال گذشته باشد و در مهمانی ها، مراسم و عزاداری ها حضور دارند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سلسله نیز با اشاره به اینکه بیمارستان شهرستان ظرفیت پذیرش بیمار جدید را ندارد، اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ بیمار کرونایی روزانه در مراکز درمانی شهرستان زیر نظر این شبکه ویزیت می شوند.

کرم حسین حسنوند افزود: اکنون ۷۸ بیمار کرونایی در بیمارستان شهر الشتر بستری دائم هستند و روزانه ۱۲۰ بیمار ( بستری موقت) نیز در بخش سرپایی داروهای خود را دریافت و روز بعد دوباره مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: ظرف ۱۰ روز گذشته یکهزار و ۴۰۰ مورد سی تی اسکن از بیماران کرونایی در سلسله انجام شده، تعداد تخت های بیمارستان از ۵۰ به ۹۰ تخت افزایش یافته است و اکنون تمامی بخش های مختلف در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد.

اکنون شهرستان‌های ازنا، دورود، چگنی، خرم‌آباد، پلدختر، سلسله، دلفان، کوهدشت، الیگودرز و بروجرد در وضعیت قرمز و رومشگان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

منبع: ایرنا

334868