مخبر در جلسه هیئت دولت مطرح کرد؛

لزوم پیگیری و اجرای تمام وعده‌های دولت

معاون اول رئیس جمهور در اولین جلسه هیات دولت سیزدهم گفت: تمام وعده‌های رئیس جمهور و وزرا باید با در نظر گرفتن جدول زمانبندی اجرای آن احصا و به صورت ماهانه بررسی و پیگیری شود.
تصویر لزوم پیگیری و اجرای تمام وعده‌های دولت

به گزارش سایت خبری پرسون، مخبرمحمد مخبر در اولین جلسه هیئت دولت سیزدهم اظهار داشت: آقای رئیسی، شما در دوران انتخابات قول‌هایی دادید و مردم شما را به صدق می‌شناسند، منتها این نمی‌تواند دائم باشد، اگر ادامه‌دار نباشد.

وی تاکید کرد: البته این موضوع هم صرفاً دست شما نیست و همه قول‌هایی که شما داده‌اید، باید در وزارتخانه‌ها اجرایی شود.

معاون اول رئیس جمهور متذکر شد: همچنین وزرا هم در مجلس قول‌هایی داده‌اند و از روز گذشته، رؤسای کمیسیون‌های مجلس با بنده تماس گرفتند و گفتند قول‌هایی که توسط وزرا داده شده است، چه می‌شود.

مخبر ادامه داد: آقای رئیس جمهور، قول‌های شما احصا شده و باید زمان آن مشخص شود. وزرا هم قول‌هایی که در برنامه‌های خود و کمیسیون‌های مجلس داده‌اند، باید احصا کنند تا با جدول‌بندی و زمان‌بندی ماهانه چک شود و پیگیری و اجرای این وعده‌ها را بررسی کنیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: برای مثال، وعده ساخت یک میلیون مسکن نمی‌تواند به صورت خلق الساعه اجرا شود و لذا باید با جدول زمانبندی آن مشخص شود که مثلاً ماهانه ۸۰ یا ۹۰ هزار خانه خواهند ساخت. ما باید ببینیم که پیشرفت فیزیکی به شکلی پیش می‌رود که در پایان سال به نتیجه می‌رسد.

وی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی، گفت: از جمله وعده‌های رئیس جمهور، احیای ارزش پول ملی است که با تولید محقق می‌شود. وضعیت تولید باید در هر وزارتخانه‌ای مشخص و با جدول بندی زمانی نحوه پیگیری و اجرای آن کنترل شود تا شاهد آن نباشیم که در پایان سال وعده‌ها به نتیجه نرسیده‌اند.

334836