راه اندازی سیستم نظارت بر ابزارهای مالی توسط هند

سازمان نظارت بر اوراق بهادار هند در نظر دارد از سال آینده از فناوری دفتر کل توزیع شده برای نظارت و ثبت ابزارهای مالی استفاده کند.

تصویر راه اندازی سیستم نظارت بر ابزارهای مالی توسط هند

به گزارش سایت خبری پرسون، هیئت بورس و اوراق بهادار هند (SEBI)، چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد تا 1 آوریل 2022 (12 فروردین 1401) سیستم “امنیت و نظارت بر پیمان” برای اوراق قرضه غیرقابل تبدیل (NCD) را راه اندازی کند.

این یک گام مهم برای استفاده از بلاک چین در اکوسیستم مالی هند است و سایر نهادهای اصلی را در استفاده از فناوری برای افزایش کارایی سیستم ها ترغیب می کند.

NCD ها ابزارهای مالی هستند که تعهد بدهی نسبت به ناشر را تشخیص می دهند. به طور معمول، اوراق قرضه یک ابزار بلندمدت است که دارای یک ویژگی می باشد که به آن اجازه می دهد تا بعدا به تشخیص مالک برای سهام نقد شود. اوراق قرضه ای که نمی توانند به سهام تبدیل شوند، محصولات “غیرقابل تبدیل” محسوب می شوند.

این سیستم همچنین پیمان ها، شرایط مندرج در قرارداد وام و رتبه اعتباری NCD ها را زیر نظر خواهد داشت. این سیستم مجوزهای لازم را برای معتمدان، صادرکنندگان و آژانس های رتبه بندی اعتباری برای بروز رسانی داده های تراکنش ارائه می دهد. به نوبه خود، داده ها در اختیار بورس های اوراق بهادار و سپرده گذاران قرار می گیرند تا فرآیند شفاف تری را ارائه دهند.

داده های ذخیره شده به صورت رمزنگاری امضا می شوند، مهر زمانی می خورند و به ترتیب به دفتر کل اضافه می شوند، و یک حسابرسی قابل تایید از تراکنش ها را پشت سر می گذارند.

SEBI در بیانیه خود گفت: تاریخ معاملات و داده های مربوط به دفتر کل “به طور کامل” رمزگذاری شده و تنها با ذینفعان ضروری بر اساس “نیاز به اطلاع” به اشتراک گذاشته می شود.

سازمان دیده بان می گوید: “DLT این پتانسیل را دارد که یک سیستم مقاوم تر از پایگاه های داده متمرکز سنتی ارائه دهد و از حفاظت بهتری در برابر انواع مختلف حملات سایبری به دلیل ماهیت غیرمتمرکز آن، که نقطه حمله را حذف می کند، استفاده کند.”

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: Coindesk.com

334739