وحیدی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:

مدال های سجادی از زمان کسب موفقیت تاکنون به عنوان یک رکورد باقی مانده است

نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان اینکه انتقادها از وزیر پیشنهادی ورزش مربوط به دورانی است که ایشان هیچ مسئولیتی در وزارت ورزش نداشته است، گفت: برای اولین بار است که فردی متخصص و آشنا با مسائل مختلف ورزشی برای تصدی وزارت ورزش معرفی می شود لذا باید از آن حمایت شود.
تصویر مدال های  سجادی از زمان کسب موفقیت تاکنون به عنوان یک رکورد باقی مانده است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد وحیدی در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه، 3 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه های سید حمید سجادی هزاوه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: عزم راسخ مردم در شرایط سخت معیشتی و بحران شیوع کرونا انتخاب دولتی فساد ستیز و مردمی بوده است. ما نیز بر این عهد وفادار بودیم و دل در گرو دولت مردمی و قوی داریم.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان مردم درمجلس در کمال استقلال و آزادی در خصوص وزرای پیشنهادی دولت به بیان دیدگاه پرداخته و میزان تسلط وزیر برای تصدی وزیر را ارزیابی و کارشناسی می کنند و در این مسیر برنامه های وزرا را با برنامه های بالادستی تطبیق می دهند. اصل تضارب آراء و اندیشه ها امری طبیعی در مجلس و قوه مقننه بوده و این وظیفه نمایندگان است که به حجتی برای رأی دادن برسند.

وی افزود: اگرچه وزرای بخش های اقتصادی، امنیتی و درمانی بسیار مهم هستند اما در شرایط فعلی کشور که دارای جمعیت جوان زیادی هستیم موضوع ورزش اهمیت ویژه ای پیدا می کند لذا بررسی مدیر وزارتخانه ای که نیمی از جمعیت کشور اعم از دانشجو، دانش آموز و مردمی که برای سلامتی ورزش را دنبال می کنند با آن در تماس هستند بسیار پراهمیت است.

وحیدی تصریح کرد: نظرات نمایندگان حاوی نکاتی بوده که به برخی از آن ها اشاره می کنم. در گذشته وزارتخانه ای با عنوان ورزش و جوانان وجود نداشته بلکه سازمانی وابسته به دولت بوده و حتی قبل و بعد از انقلاب نیز هیچ گاه وزیری در رأس آن از چهره های ورزشی و تخصصی مسئولیت نداشته و همواره افراد سیاسی و امنیتی در رأس این مجموعه قرار گرفته اند لذا این اولین باری است که حجت الاسلام رئیسی در دولت مردمی این جرات را به خود داده تا از نیرویی تخصصی و ورزشی در رأس این وزارتخانه استفاده کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: انتقادات نمایندگان از وضعیت ورزش در دوره های قبلی بوده که متاسفانه بر سر فردی خالی شد که هیچ گاه تصمیم گیرنده نبوده است، ضعف هایی در کارنامه ورزشی و تیم های اعزامی به مسابقات حتی در المپیک امسال وجود دارد از جمله تعلیق ها و محرومیت های مکرر فدراسیون های ورزشی و ورزشکاران و همچنین مسائل سیاسی حاشیه ای ناشی از پناهندگی تعدادی از ورزشکاران. برای مدیریت این مسائل در رأس وزارت ورزش مدیری سیاسی و امنیتی گذاشتند اما نتوانست این وضعیت را مدیریت کند و متاسفانه در شرایطی قرار گرفتیم که وقتی ورزشکاران دل در گرو کشور نداشته و با کوچک ترین پیشنهاد از کشور خارج می شوند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی لازم است فردی مسئولیت وزارت ورزش را برعهده بگیرد که نسبت به مسائل اردوها، ورزشکاران و مربیان آشنا باشد، اضافه کرد: از این رو لازم است فردی مسئول باشد که برای کشور مدال آور بوده و با ورزش و کشور آشنا باشد. مدال های آقای سجادی از زمان کسب موفقیت تاکنون به عنوان یک رکورد باقی مانده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر پیشنهادی ورزش، اظهار کرد: نمایندگان مردم در مجلس از شما انتظاراتی دارند نظیر برخورد قاطع با مافیای ورزش و افرادی که ورزش را به حاشیه کشانده و امنیتی می کنند.

334637