به گزارش سایت خبری پرسون، ارتقای شغلی تنها یک پاداش در برابر عملکرد مثبت کارمندان نیست، بلکه روشی است تا به کارمندان فرصت قبول مسئولیتهای جدید داده شود و تشویق کارمندان به خاطر عملکرد خوب آنها، در حفظ روحیه کاری و انگیزه آنها بسیار مؤثر است. زیرا علاوه بر بالابردن سطح خلاقیت کاری در سازمان، دارای اهمیت بالا در حفظ کارمندان نمونه و ارزشمند است که در بلندمدت نیز مزایایی برای سازمان به دنبال دارد.
فرآیند ارتقای شغلی با وظایف، فعالیتها و ارتباطات جدید همراه است و میتواند به عنوان یک تلاش توسط سازمانی که هدف آن توسعه و غنیسازی منابع انسانی است، تعریف شود. از سویی عدم تشویق کارکنان به شغل خود، میتواند باعث کمبود کارمندان برای پر کردن موقعیتهای شغلی باز، تعهد پایین کارمندان و استفاده نامناسب از بودجه اختصاص یافته به برنامه آموزشی منجر شود و از سوی دیگر هنگامی که یک شرکت به کارکنان در ارتقای شغلی کمک میکند، کارکنان کمتر مایل به ترک شرکت میشوند و ارتقای شغلی میتواند انگیزه و روحیه کارمند را افزایش دهد و همچنین باعث افزایش بهرهوری شده و به کارآمدترشدن شرکت کمک کند.
در این مسیر به سراغ همکارانی رفتیم که در بیمه ملت گام به گام مسیر رشد و ترقی را طی کردند و اکنون از تجربیات خود برای ما سخن میگویند:
میثم ساریان؛ مدیر سرمایهگذاری بیمه ملت:
رشد کردن براساس صلاحیتهای فردی
میثم ساریان، در اردیبهشت سال 1389 با سمت کارشناسی وارد شرکت بیمه ملت شد و پس از طی مرحله به مرحله سطوح سازمانی نهایتاً در سال 1397 حکم سرپرست مدیریت و در سال 1398 نیز سمت مدیریت سرمایهگذاری را احراز کرده است. تحصیلات او کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی از دانشگاه تهران بوده و دارای مدارک حرفهای از سازمان بورس و اوراق بهادار است.
او در فراز و فرودهای دوره کاریاش در بیمه ملت عنوان میکند: "معمولاً ورود با سمت کارشناسی کار سختی نیست اما رشد کردن آن هم صرفاً براساس صلاحیتهای فردی میتواند سخت باشد" همین موضوع باعث شده نسبت به موضوعی به نام مسیر شغلی و یادگیری پیوسته حساسیت بیشتری داشته باشد.
ساریان از جمله مدیرانی است که در زمان سه مدیرعامل قبلی نیز در شرکت حضور داشته و بر این عقیده است که از هر مدیرعامل بنا به شیوه عملکردش چیزهای زیادی آموخته و وجه تمایز دلفراز را نسبت به سایر مدیران قبلی، در تفویض اختیار بالا و اعتماد به مدیرانش میداند که به گفته وی خیلی بیشتر از سایرین بوده و یکی از عوامل رشد همهجانبه بیمه ملت در سال 1399 را همین موضوع میداند.
مدیر سرمایهگذاری بیمه ملت محیط داخلی شرکت را دوستانه و دلچسب برشمرد و علاقهمندیهایش در خارج از شرکت مطالعه، پیادهروی، شنا، نوشتن کتاب و نواختن ساز است.
محمدحسین رحمتیان؛ مدیر ریسک بیمه ملت:
بیمه ملت، خانه امنِ من
محمدحسین رحمتیان. دانشجوی کارشناسی مهندسی صنایع دانشگاه امیرکبیر به عنوان کارشناس پارهوقت مدیریت طرح و توسعه در اوایل سال 88 به بیمه ملت آمد. او دارای کارشناسی ارشد MBA مدیریت مالی از دانشگاه علوم اقتصادی است و اکنون در دوره دکتری مدیریت بازرگانی در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل است.
او از مدیریت ریسک به عنوان حوزه نوینی در جهان یاد کرد و تشکیل اداره تحلیل ریسک در سال 1390 با همراهی همکارانش را زبانزد صنعت بیمه برشمرد.
رحمتیان که به گفته خود «از تمامی مدیران عامل این شرکت یک حکم دارد» اداره تحلیل ریسک بیمه ملت را در صنعت بیمه، مدیرپرور خواند و با افتخار از همکارانش به عنوان مدیران ریسک در سایر شرکتهای بیمه نام برد. وی الگوی توسعهیافته در اداره تحلیل ریسک بیمه ملت را هماکنون به عنوان مدل پایهای در واحدهای مدیریت ریسک چند شرکت دیگر بیمهای در حال اجرا دانست.
ایجاد داشبوردهای مدیریتی کلیکویو - با وجود تمام اختلاف نظرهایی که از ابتدا همواره وجود داشته است- یکی از بزرگترین موفقیتهای کارآفرینانه محمدحسین رحمتیان است که آن را جزو مزیتهای بیمه ملت میداند.
دیماه 97 سرپرستی مدیریت ریسک به او سپرده شد و در خرداد 99 حکم مدیریت ریسک را از دلفراز دریافت کرد.
او با اشاره به تفکر مدیران ارشد بیمه ملت، تحصیل در بیمه ملت را برای شرکتی که به دنبال افزایش دانش و ارتقای توانمندی های کارکنانش است، به عنوان یک مزیت ذکر کرد و دوران حضور این تیم ارشد شرکت را به دوران طلایی کار خود تشبیه کرد.
محمد عاملی؛ مدیر بازاریابی بیمه ملت:
داستان یک مدیر، با سابقهای غیرمعمول!
محمد عاملی، مدیری که در خرداد 88 (و به بیان خودش روزی که احمدی نژاد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برنده شد) با تحصیلات کارشناسی بیمه و سابقه دوساله در شرکت هواپیمایی آلیتالیا، به عنوان کارشناس بیمههای کشتی و هواپیما به بیمه ملت قدم گذاشت که از بازاریابی به عنوان حوزه علاقهمندیاش یاد میکند.
با خندههای صمیمانه از اتفاقی غیرمعمول میگوید: «کمتر از پنج ماه بعد از ورودم، بنا به دلایلی و به تشخیص مدیرم، دو ماه و نیم در اختیار منابع انسانی قرار گرفتم! سپس به بیمههای آتشسوزی و بعد از آن به امور نمایندگان رفتم.
مرداد 88 و با حضور ابراهیمپور و با شروع به کار معاونت بازاریابی در شرکت، با درخواست خودم به عنوان یکی از اولین کارشناسان بازاریابی مشغول شدم. سال 90 سرپرست اداره بازاریابی و توسعه شبکه و در سال 93 حکم ریاست اداره را دریافت کردم. فرصتهای دستنخورده و بزرگی در این رشته بود و از آنجا که من همواره به دنبال چالش و تغییر بودم، در راهاندازی پروژهها و توسعه بازارهای فروش به هر سختی تن میدادم.
آبان 95 با توجه به تغییر مدیرعامل و تشخیص ایشان، سرپرست مدیریت آموزش شدم که پیش از این در قالب اداره فعالیت میکرد. میدانستم که محدودیتی در کارهایی که میتوانم انجام دهم، وجود ندارد بنابراین سوار بر موجی متفاوت از شور و اشتیاق، هر آنچه که نیاز یک مدیریت بود با همکاری کارشناسان بسیار خوبم از پایه و به صورت زیرساختی ایجاد کردم. سامانه آموزش آنلاین، کتابخانه آنلاین و...دیماه 96 تا اسفند 97 به عنوان مدیر فروش بیمههای زندگی فعالیتم را ادامه دادم و باز هم به دنبال تغییر مدیرعامل به مدیریت آموزش برگشتم.»
عاملی که در بیمه ملت به عنوان مدیری با سرچشمهای از ایدههای جدید و بیپایان شناخته میشود؛ دوران حضور دوبارهاش در مدیریت آموزش را بهترین دوره کاریاش میداند و از فعالیتهایی که با یاری کارشناسانش یا به بیان خودش، دوستانش در این مدیریت به سرانجام رساندند؛ به عنوان موفقیتهای بزرگ یاد میکند.
تیر 99 مصادف شد با حضور او به عنوان مدیر بازاریابی که کارشناسی ارشد این رشته را نیز در کارنامه خود دارد.
او با نگاهی سرشار از اشتیاق و انرژی از نیاز همزمان چندین مهارت در این پُست و اهمیت تابآوری بالا با توجه به چالشهای بسیار این مدیریت سخن میگوید و نرخ شکست در بازاریابی را بسیار بالاتر از پیروزی ذکر کرده و حمایت سازمانی و وجود همکاران خوب با مهارتهای فردی را از رموز موفقیت در این مسیر میداند.
او امروز با اینکه غرق تامین نیاز نمایندگان و مشتریان شرکت است اما همزمان به طور زیرکانه به رقبای شرکت نیز میاندیشد.
«بیمه ملت همچون خانهام است و با بهترین دوست زندگیام در این شرکت آشنا شدم.» جملهای که برق چشمانش را نیز به همراه داشت.
مدیران بیمه ملت
مدیران ارشد شرکت از همان ابتدا همیشه در کنار فعالیتهای اصلی بیمهگری و رشد پرتفوی و خلاقیت بیمهای، توجه بسیاری به نیروی انسانی که جزو مهمترین داراییها و سرمایههای یک سازمان هستند، داشته و سعی در کسب رضایت حداکثری و افزایش سطح دانش و اطلاعات همکاران و تیم خود داشتند که این امر علاوه بر ارتقای شغلی همکاران در داخل شرکت، در مواردی نیز به کسب جایگاههای مدیریتی در صنعت بیمه توسط کارکنان بیمه ملت منجر شده است.