نماینده مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی؛

ضرغامی را مناسب به این جایگاه نمی‌دانم

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: میزان انطباق و همسویی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اسناد بالادستی فقط ۶۷ درصد است و ۳۳ درصد احکام ذکر نشده است.

تصویر ضرغامی را مناسب به این جایگاه نمی‌دانم

به گزارش سایت خبری پرسون، معین‌الدین سعیدی روز سه‌شنبه در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه قدردان نعمت امنیتی هستیم که حاصل خون شهداست، اظهار کرد: عزت‌الله ضرغامی مدیری در تراز انقلاب اسلامی، تحولگرا، خلاق است و هیچ نقطه خاکستری هم در کارنامه مالی وی نیست اما هر کسی را بهر کاری ساخته‌اند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر آقای ضرغامی برای وزارت ارشاد معرفی می‌شدند، بنده اولین کسی بودم که برای دفاع از ایشان ثبت‌نام می‌کردم.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: به استناد برنامه‌ای که ارائه دادید، شما را مناسب به این جایگاه نمی‌دانم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با استناد به گزارش معاونت نظارت قوانین مجلس تصریح کرد: میزان انطباق و همسویی برنامه‌های شما با اسناد بالادستی فقط ۶۷ درصد است و ۳۳ درصد احکام مطلقاً ذکر نشده که شامل شرح وظایف وزارتخانه‌ها، سیاست‌های کلی نظام، قانون برنامه ششم، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و قانون احکام دائمی است.

سعیدی بیان کرد: در ارزیابی برنامه‌های شما براساس معیارهای عمومی که شامل شفافیت، انسجام، جامعیت، سنجش‌پذیری و نظایر اینها است، از ۹ مورد متاسفانه ۶ مورد ضعیف یا متوسط ارزیابی شده است. علاوه بر این فارغ از غلط‌های املایی در برنامه‌هایتان که انگار خیلی جدی نگرفتید، برنامه شما بیشتر به گزارش توصیفی ناقص از حوزه گردشگری و صنایع دستی شبیه است. البته در حوزه میراث فرهنگی با توجه به سابقه فرهنگی که داشتید از انسجام نسبی برخوردار است.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: عمده آمارهای مقایسه‌های تطبیقی شما متعلق به سال ۲۰۱۷ میلادی است، هیچ راهبرد مشخصی برای شرایط کرونا و پساکرونا ارائه نکرده‌اید جزء اشاره گذرا به بسته‌های حمایتی از گردشگران که آن هم تامین منابع مالی متاسفانه ذکر نکرده‌اید.

سعیدی در بحث نقاط قوت کشور در توریسم سلامت، به تولید گسترده واکسن در کشور و فرصت‌سازی برای جذب توریست سلامت اشاره داشتید. باید قبول کنیم و به تلخی اعتراف کنیم که در بحث تولید و تامین واکسن به هیچ کدام از وعده‌ها عمل نشد.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۹ نفر از هموطنان ما بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند تو رو به خدا به این اعداد عادت نکنید اینها عدد نیستند، هر کدام از اینها پدر، مادر، همسر و فرزند خانواده‌ای هستند، کجا می‌توانیم از تامین واکسن خودمان دم‌ بزنیم.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی گفت: یکی از چالش‌های بزرگ کشور عدم توجه به بحث آمایش سرزمین در حوزه گردشگری است. می‌خواهم مشخصا بدانم شما برای صیانت از پهنای گردشگری چه برنامه‌هایی دارید؟

سعیدی بیان کرد: همین الان در پهنه سواحل مکران که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است بهترین پهنه‌های گردشگری را متاسفانه بر عناصر آلاینده‌ای مانند پتروشیمی و فولاد یا داده‌اند یا در حال واگذاری هستند، شما چه برنامه‌ای برای اینها دارید؟

نماینده مردم چابهار خطاب به وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با طرح سوالی گفت: شما به همه پلتفرم‌های مجازی مانند توییتر، تلگرام و نظایر آن دسترسی دارید می‌توانید واضح بیان کنید که چرا مردم عادی نباید به توییتر و تلگرام دسترسی داشته باشند اما من و شما مسئول باید این دسترسی را داشته باشیم.

334390