معاون املاک و حقوقی شهرسازی اصفهان خبر داد:

صدور ۲۵۹ رأی قضایی به نفع بیت‌المال در راستای بازپس‌گیری اراضی ملی

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد: ۲۵۹ رأی قضایی به نفع دولت و بیت‌المال برای بیش از ۸۶۷ هکتار اراضی تصرفی استان اخذ شده است.
تصویر صدور ۲۵۹ رأی قضایی به نفع بیت‌المال در راستای بازپس‌گیری اراضی ملی

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، عبدالحسین پارسایی‌راد معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: مقابله با تصرف اراضی ملی یکی از مهمترین اقدامات این اداره‌کل در راستای احقاق حقوق بیت‌المال و جلوگیری از سودجویی برخی سوءاستفاده‌کنندگان است بنابراین با قدرت در این زمینه با متخلفان برخورد می‌کنیم.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: با تلاش‌های صوت گرفته در پنج ماه اخیر بیش از ۲۰ هزار و ۳۹۰ مترمربع از اراضی ملی استان اصفهان از دست متصرفان آزاد و به بیت‌المال بازگردانده شد که اراضی بازپسگیری شده در راستای اجرای ۳۰ فقره رأی قطعی قضایی و به جهت رفع تصرفات غیرمجاز در سطح استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۶۰ مورد طرح دعوی و تشکیل پرونده‌های حقوقی نسبت به تصرفات غیرمجاز اراضی دولتی علیه اشخاص متخلف انجام شده است، عنوان کرد: متراژ اراضی تصرفی مرتبط با این پرونده‌ها در مجموع ۵۲.۹ هکتار است.

پارسایی‌راد با اشاره به اینکه پیگیری‌های حقوقی از سوی این اداره‌کل و حمایت جدی دستگاه قضایی منتج به اخذ ۲۵۹ رأی به نفع دولت و بیت‌المال شد، اذعان داشت: این آرا مربوط به پرونده‌های مهم و حساس اختلافی این اداره کل با متصرفان و زمین‌خوارانِ بیش از ۸۶۷ هکتار از اراضی ملی در سطح استان اصفهان بوده است.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: حفاظت از انفال یک وظیفه شرعی و قانونی است و همکاری مردم در این راستا نشان‌دهنده حس مسؤولیت‌پذیری و تعهد آنان به حفظ و نگهداشت اراضی ملی است، بنابراین مردم عزیز اصفهان نیز باید در امر صیانت از این اراضی مشارکت کرده و در صورت مشاهده تخریب و تصرف آن با شماره تلفن ۱۶۵۶ تماس حاصل کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: عوامل یگان حفاظت اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند، همچنین به صورت مستمر و شبانه روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی واقع در محدوده و حریم شهرهای استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می‌دهند.

پارسایی‌راد با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی نخواهد داشت.

منبع: فارس

334329