روش های طلایی یادگیری زبان در خانه

اگر موسسه های زبان از خانه یا محل کارتان خیلی دور باشند یا هزینه های شان خیلی زیاد باشد، در این صورت بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل است.
تصویر روش های طلایی یادگیری زبان در خانه

به گزارش سایت خبری پرسون، یادگیری زبان روش های متفاوتی دارد که هر شخصی با توجه به علایق و عادت های خود یکی از این روش ها را برای یادگیری انتخاب میکند اما باید بدانید که هیچ روش جادویی وجود ندارد که بتوانید با استفاده از آن زبان را در عرض یک ماه به طور کامل مسلط شوید بلکه زبان نیازمند صبر و حوصله است. در ادامه به شما روش هایی را میگوییم که با استفاده از آنها بتوانید راحت تر زبان یاد بگیرید.

یک هدف تعیین کنید

برای داشتن شور و اشتیاق، باید یک دلیل قانع کننده برای یادگرفتن زبان داشته باشید. قبول شدن در یک امتحان، دلیل به اندازه ی کافی قانع کننده ای نیست. همچنین پیدا کردن یک کار هم دلیل کافی نیست. به یک دلیل بزرگ برای انجام اینکار نیاز دارید. اگر مشوق شما میتواند پول باشد، تصور کنید که زبان انگلیسی چگونه میتواند شما را پولدار کند. خانه رویایی، ماشین رویایی و زندگی رویاییتان را تجسم کنید. اگر عشق محرک شماست، تصور کنید که چه انسان های فوق العاده ای را میتوانید در دیگر کشورها ملاقات کنید. به رابطه با خارجی های زیبا و جذاب فکر کنید! دلیل تان را بر روی یک کاغذ بزرگ بنویسید و در اتاق تان بچسبانید.

بازه زمانی دقیقی برای رسیدن به هدفتان مشخص کنید

در مسیر یادگیری زبان انگلیسی، اگر برای خودتان بازه‌ای زمانی تعیین کنید، همه کارها و هدف‌هایتان بهتر پیش می‌روند. بهتر می‌توانید برنامه‌ریزی کنید و میزان مطالعه و منابع مطالعه و… را مطابق با همین مدت‌زمان مشخص می‌چینید. بهتر است دقیقا معلوم کنید قرار است چند وقته زبان انگلیسی را یاد بگیرید و به سطح استاندارد موردنظرتان برسید.

در ادامه چند مثال از هدف‌گذاری درست و دقیق را برایتان آورده‌ایم:

می‌خواهم ۱ سال دیگر همین موقع در آزمون آیلتس شرکت کنم و نمره حداقل ۷ به دست بیاورم؛

باید در بازه زمانی ۶ماهه به سطحی از زبان انگلیسی برسم که بتوانم روزنامه‌های انگلیسی را به‌راحتی بخوانم؛

قرار است ۸ ماه دیگر سفر خارجی بروم و باید بتوانم در طول سفر به‌راحتی در زمینه‌های مختلف با انگلیسی‌زبان‌ها صحبت کنم.

البته فراموش نکنید مسیر تقویت زبان انگلیسی مسیری طولانی و پرزحمت است. اگر می‌خواهید در بازه‌های زمانی کوتاه و مثلا کمتر از ۱ سال زبانتان را حسابی تقویت کنید، باید روزی حداقل چند ساعت برای تمرین و یادگیری وقت بگذارید.

خواندن و گوش کردن به زبان

وقتتان را برای تلاش جهت صحبت کردن و گرامر و لغت هدر ندهید، به جایش سعی کنید بیشتر وقتتان را برروی گوش کردن (listening) و خواندن متون (reading) بگذارید. این یک راه سریعتر و کارامدتر برای تسلط بر زبان انگلیسی است. همیشه یک کتاب انگلیسی با خود به همراه داشته باشید و بخوانید. همچنین به داستان های کوتاه، درس های تصویری و مقاله های صوتی گوش کنید. اینها درس های قدرتمندی هستند و به شما کمک میکنند که سریعتر یاد بگیرید. باید رمان های انگلیسی آسان بخوانید، میتوانید از رمان های انگلیسی زیر شروع کنید. به طور کامل وقتتان را برای خواندن کتاب های درسی هدر ندهید.

حداقل روزانه ۴ ساعت تمرین

برای اینکه در عرض ۲-۳ ماه مسلط شوید، باید پشتکار زیاد داشته باشید؛ به عبارت دیگر شما باید ۸-۱۴ ساعت در روز زبان تمرین کنید. بهتر است ۱ ساعت لغت بخوانید، ۱ ساعت مکالمات ساده کتاب ها را روبروی آینه با خود تمرین کنید. سپس ۲ ساعت انگلیسی گوش کنید و ۲ ساعت متن های انگلیسی را بخوانید؛ و به همین ترتیب ادامه دهید. اگر بیشتر روی مکالمه تمرکز کرده اید، گوش کردن را بیشتر انجام دهید؛ اما نگران نباشید چون خواندن هم به توانایی صحبت کردنتان کمک میکند. برای بعضی ها ۲ ساعت خواندن و گوش کردن در روز کافی است؛ اما اگر میخواهید خیلی سریع به زبان انگلیسی مسلط شوید، بهتر است از روش ما استفاده کنید.

تفسیر و خلاصه نویسی کنید

این روش یکی از جدیدترین متدهای کشف شده مطالعه زبان در سالهای اخیر است که یادگیری و سرعت یادگیری را به طرز بی نظیری افزایش می دهد. برای این کار کافی است هر زمان دو یا سه پاراگراف زبان را مطالعه نمودید، در حد ۳-۴ خط نظر خودتان را به زبان انگلیسی راجب آن پاراگراف ها بنویسید و یا اینکه آن را خلاصه نویسی کنید. همیشه در جزوه تان یک جای خالی کنار یادداشت هایتان بگذارید تا تفسیر خودتان از آن موضوع را بنویسید. بعدها هنگام مطالعه مجدد همزمان همان پاراگراف و ۳-۴ خط خودتان را هم مرور کنید تا تاثیر آن را به وضوح ببینید!

با دوستان خود که به این موضوع علاقه‌ دارند انگلیسی حرف بزنید

یکی دیگر از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی در منزل این است که با دوستان خود یک جلسه برگزار کنید. لازم نیست یک مهمانی بزرگ داشته باشید، حتی یک دور همی کوچک هم یک روش خوب برای تمرین زبان انگلیسی است.

می‌توانید در منزل از دوستان تان بخواهید تا داستان هایی ترسناک یا طنز یا هرچه که دوست دارید به زبان انگلیسی آماده کنند.

لازم نیست حتما مراسم‌ بزرگی برپا کنید. می توانید یک شب با دوستان تان فیلم انگلیسی تماشا کنید یا یک غذای سنتی از یک کشور انگلیسی زبان را به کمک دستور پخت انگلیسی بپزید. اصلا مهم نیست که چه کاری انجام می دهید فقط دور هم جمع شوید، تفریح کنید و انگلیسی یاد بگیرید.

تمرین با صدای بلند

یک راه عالی برای بهبود صحبت کردن به انگلیسی این است که هر زمانی میتوانید، متن ها را با صدای بلند و شمرده بخوانید. حتی اگر اشتباه کنید، بلند خواندن به شما کمک میکند که راحتتر انگلیسی صحبت کنید. برای بلند خواندن از کتاب یا روزنامه یا هرچیزی که به زبان انگلیسی است، استفاده کنید. حتی اگر شما همه ی لغات را نمیفهمید، اینکار باعث میشود که زبان و مغزتان، گفتن کلمات انگلیسی را تمرین کند و متوجه میشوید که وقتی انگلیسی صحبت میکنید میتوانید سریعتر و آسانتر جملاتتان را بسازید. بلند خواندن همچنین به دلیل اینکه شما از کلمات انتخابی خودتان استفاده نمیکنید، مفید است.

از اپلیکیشن‌های رایگان و فوق‌العاده یادگیری زبان استفاده کنید

شاید تصور کنید که اپلیکیشن‌های یادگیری زبان همانند هزاران نرم‌افزار ویندوزی هستند که سالها خریداری کردید و هیچ نتیجه‌ای از آن نگرفتید. همان نرم‌افزارهایی که روز سی دی با هزاران محتوای آموزشی قرار دارند و حتما باید شماره فلان را به شماره فلان بفرستید تا با شما تماس بگیرند و ۱۰۰ هزار تومان از پول ارزشمند شما را نابود کنند. اما اشتباه نکنید چون اپلیکیشن‌هایی مانند Doulingo و Memrise و بسیاری اپلیکیشن‌های آموزش زبان دیگر به شیوه‌ای جدید و با تبدیل یادگیری به بازی توانسته‌اند ابزاری درست کنند که ده‌ها بار راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر از نرم‌افزارهای پیچیده و بی‌نتیجه گذشته شما را به هدفتان برساند. بزرگترین حسن این ابزارها هم این است که هزینه‌ای برای شما ندارند و می‌توانید رایگان آن‌ها را استفاده کنید.

همیشه در پی یادگیری اصطلاحات (عبارات) باشید و نه تک لغت ها
هرگز کلمات را بصورت جداگانه و منفرد یاد نگیرید. وقتی یک لغت جدید می بینید همیشه اصطلاحی( عبارت) را که این لغت جدید در آن به کاربرده شده است یادداشت کنید و وقتی می خواهید مرور کنید همیشه همان اصطلاحات (عبارات) را مطالعه کنید و نه کلمات را اصطلاحات (عبارات) را گردآوری کنید مکالمه و گرامر زبان شما ۴-۵ برابر سریعتر بهبود می یابد.

خاطره‌نویسی یا وبلاگ نویسی، راه‌حل تقویت مهارت Writing

نوشتن خاطرات روزانه یا راه‌اندازی یک وبلاگ به زبان انگلیسی بهترین راهکار تقویت زبان انگلیسی است. یادگیری زبان انگلیسی به تمرین و استمرار نیاز دارد. این استمراری بودن یادگیری خصوصاً در مهارت رایتینگ بیشتر خودش را نشان می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم اگر کمی پیشرفت کرده‌اید روزانه حتی در حد چند جمله خاطرات یا ایده‌های خود را بنویسید.

334098