پیام تبریک قائم مقام شورای حوزه های علمیه یزد به مناسبت روز پزشک

امام جمعه بخش مرکزی یزد و قائم مقام شورای حوزه های علمیه یزد به مناسبت روز پزشک پیام تبریکی صادر کرد.
تصویر پیام تبریک قائم مقام شورای حوزه های علمیه یزد به مناسبت روز پزشک

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد

بسم الله الرحمن الرحیم

روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک بر همه پزشکان متعهد گرامی باد. به همین مناسبت روایت کوتاهی را از امام صادق علیه السلام ذکر می کنم.

امام صادق علیه السلام فرمودند:

لَا یَسْتَغْنِی‏ أَهْلُ‏ کُلِ‏ بَلَدٍ عَنْ ثَلَاثَةٍ یَفْزَعُ إِلَیْهِمْ فِی أَمْرِ دُنْیَاهُمْ وَ آخِرَتِهِمْ فَإِنْ عَدِمُوا ذَلِکَ کَانُوا هَمَجاً فَقِیهٍ عَالِمٍ وَرَعٍ وَ أَمِیرٍ خَیِّرٍ مُطَاعٍ وَ طَبِیبٍ بَصِیرٍ ثِقَةٍ (تحف العقول ؛ النص ؛ ص321)

مردم نیازمند به سه گروه هستند در امر دنیا و آخرتشان و چاره ای نیست جز اینکه مردم به آن ها پناه ببرند؛ فقیهی دانشمند و پارسا، امیری خیر خواه که فرمان او را اطاعت کنند؛ و پزشکی حاذق که مورد اعتماد مردم باشد.

در حوزه علوم بشری، پزشکی سرآمد همه دانش هاست؛ چون فلسفه سایر علوم، بهره‌وری انسان از مواهب زندگی است؛ و این هدف جز در پرتو سلامت جسم و جان امکانپذیر نیست.

طبابت کار خداوند است؛ قرآن کریم از ابراهیم خلیل علیه السلام نقل می کند که فرمود: وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ یَشْفِینِ(سوره شعراء آیه 80) چون بیمار شوم خداوند من را طبابت و شفایم می دهد.

طبعا پاداش این همه خدمت از جامعه پزشکی مخصوصا در این شرایط سخت کرونایی از طریق مسائل مادی قابل پرداخت نیست؛ و خدای متعال باید اجر و مزد وافر و کاملی را به این عزیزان عنایت فرماید.

درخواستی که اینجانب دارم همانند سایر مردم این است که در کنار پزشکی نوین سعی کنید راه پایی هم برای پزشکی سنتی که برگفته از دانش طب بوعلی سینا رضوان الله تعالی علیه است و برگرفته از کتاب قانون و تجربیات کهن اسلامی و ایرانی ماست در نظر بگیرید؛ و هر دو را در کنار هم برای مردم برای سلامت جامعه مد نظر قرار دهید. ان شاء الله

موفق و موِید باشید. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

حیران_استان یزد

333939