پرسون گزارش می‌دهد:

دردسرهای شعر خواندن نمایندگان در مجلس

شعری که عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی قرائت کرد؛ به دلیل ممنوع الکاری و سابقه بازداشت شاعر آن مورد توجه قرار گرفت.
تصویر دردسرهای شعر خواندن نمایندگان در مجلس

به گزارش سایت خبری پرسون، روز گذشته زمانی که در مجلس شورای اسلامی نطق مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی اطلاعات، خطیب در جریان بود؛ میرزایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شعری خواند که قابل توجه بود.

این نماینده مجلس شعر «حالم چو دلیری‌ست که از بخت بد خویش، در سپاه دشمن پسری داشته باشد…» را در صحن علنی مجلس قرائت کرد. از آن جایی که این شعر معروف و متعلق به حسین جنتی است و آثار این شاعر اجازه انتشار ندارند و وی ممنوع الکار است؛ ضمن این که جنتی در سال 98 با اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت شده بود. این موضوع در فضای مجازی بازتاب داشت.

شعر کامل حسین جنتی که نماینده مجلس خواند به شرح ذیل است:

باید که ز داغم خبری داشته باشد/ هر مرد که با خود جگری داشته باشد

حالم چو دلیری ست که از بخت بد خویش/ در لشکر دشمن پسری داشته باشد

حالم چو درختی است که یک شاخه نا اهل/ بازیچه دست تبری داشته باشد

سخت است پیمبر شده باشی و ببینی/ فرزند تو دین دگری داشته باشد

آویخته از گردن من شاه کلیدی/ این کاخ کهن بی که دری داشته باشد

سردرگمی ام داد گره در گره اندوه/ خوشبخت کلافی که سری داشته باشد

حواشی شعرخوانی یک نماینده در مجلس دهم

به نظر می‌رسد این نماینده مجلس بدون شناخت کافی از شاعر، این شعر را قرائت کرده باشد. اما سابق بر این نیز نمایندگان مجلس در دوره‌های قبلی با خواندن اشعاری حاشیه‌ساز شدند. برای نمونه سکینه الماسی، منتخب مردم "دیر، کنگان، جم و عسلویه" در مجلس دهم، نطق خود را با "به نام خداوند رنگین کمان" آغاز کرده بود و باعث واکنش‌های مختلفی در صحن مجلس و میان کاربران فضای مجازی شده بود.

نمایندگان مجلس به ویژه علی لاریجانی، رئیس وقت مجلس همزمان با نطق این نماینده مجلس و در واکنش به استفاده از جمله "به نام خداوند رنگین کمان" خندیده بودند؛ اما انتقادات تندی نیز متوجه این نماینده شد و آن زمانی بود که وی متهم به بهره‌گیری از مفاهیم همجنس گرایان یعنی کلمه رنگین کمان شد.

333882