پیش‌بینی وزش باد شدید در شرق کشور

اهواز با دمای ۴۶ درجه بالای صفر و شهرکرد با دمای ۱۲درجه بالای صفر گرم‌ترین و خنک‌ترین مراکز استان گزارش شده است.
تصویر پیش‌بینی وزش باد شدید در شرق کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، فریبا گودرزی افزود: امروز در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، و بلندی‌های زاگرس مرکزی، رگبار و رعدو برق و وزش بادهای شدید موقت رخ می‌دهد که بارش‌ها در شمال هرمزگان و نیمه غربی کرمان شدید است و سبب آبگرفتگی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها می‌شود.

گودرزی ادامه داد: امشب در برخی نقاط کشور از جمله مازندران، شرق گیلان و بلندی‌های استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، قزوین و آذربایجان‌شرقی، بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: فردا افزایش سرعت وزش باد در نیمه‌شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل سبب طوفان شن و خاک می‌شود و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی مناطق را به دنبال دارد. برای روزهای پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و نیمه غربی کشور نیز افزایش دما را تجربه می‌کند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تهران امروز بعدازظهر با افزایش دما و افزایش سرعت وزش باد مواجه می‌شود، گفت: همچنین بیشینه دمای امروز تهران ۳۵ درجه سانتیگراد است. اهواز با دمای ۴۶ درجه بالای صفر و شهرکرد با دمای ۱۲درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان گزارش شده است.

گودرزی افزود: در سه روز آینده، محدوده خلیج فارس و تنگه هرمز آرام و برای فعالیت‌های دریایی مناسب پیش بینی می‌شود. از ظهر پنج شنبه محدوده خلیج فارس خصوصا مرکز و شرق این محدوده و غرب تنگه هرمز مواج، متلاطم و ارتفاع امواج بیش از یک متر پیش بینی می‌شود، طی پنج روز آینده شرق عمان نسبتا متلاطم خواهد بود.

منبع: ایرنا

333785