پرتاب ۳۴ ماهواره اینترنتی دیگر به فضا

مجموعه ماهواره‌های اینترنتی شرکت وان‌وب همچنان درحال گسترش است و به تازگی ۳۴ ماهواره دیگر نیز از این شرکت به فضا ارسال شده است.

تصویر پرتاب ۳۴ ماهواره اینترنتی دیگر به فضا

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از اسپیس، موشک سایوز (Soyuz) شرکت آریان‌اسپیس(Arianespace) پس از دو روز تاخیر، روز شنبه ۱۱ اوت ۳۴ ماهواره شرکت وان‌وب را از پایگاه فضایی بایکونور(Baikonur) در قزاقستان به فضا برد.

این پرتاب در ابتدا قرار بود در روز پنجشنبه ۱۹ اوت انجام شود اما به دلیل بروز اشکالی به تاخیر افتاد.

این اشکال به سرعت رفع شد و زمان پرتاب این موشک به روز جمعه ۲۰ اوت موکول شد اما به درخواست شرکت وان‌وب این پرتاب بار دیگر به مدت ۲۴ ساعت به تاخیر افتاد.

تمامی ۳۴ ماهواره که جمعا ۵ هزار و ۵۱۸ کیلوگرم وزن دارند طبق برنامه سه ساعت و ۴۵ دقیقه پس از پرتاب از موشک سایوز جدا شدند و در مداری در فاصله‌ی ۴۵۰ کیلومتری از زمین قرار گرفتند. این ماهواره‌ها طی هفته‌های آینده به مدار مورد نظر منتقل می‌شوند و در فاصله‌ی هزار و ۲۰۰ کیلومتری از زمین قرار می‌گیرند.

در حال حاضر ۲۸۸ ماهواره‌ی وان‌وب در فضا قرار دارد که همه‌ی آن‌ها طی ۹ پرتاب توسط شرکت آریان‌اسپیس به فضا پرتاب شده‌اند.

هدف شرکت وان‌وب فراهم کردن دسترسی جهانی به اینترنت پر سرعت و با تاخیر کم است.

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش‌برود شرکت وان‌وب تا پایان سال ۲۰۲۱ قادر به اینترنت‌رسانی به نواحی شمالی کره‌ی زمین از جمله اروپای شمالی، کانادا، آلاسکا، گرینلند و ایسلند خواهد بود.

وان‌وب رقبایی نیز دارد شرکت اسپیس‌ایکس تاکنون بیش از هزار و ۷۰۰ ماهواره‌ی استارلینک به فضا ارسال کرده است و آمازون نیز قصد دارد ۳ هزار و ۲۰۰ ماهواره‌ برای برنامه‌ی کوپیر خود به فضا بفرستد.

333648