امیرآبادی در تذکر آیین نامه ای در صحن علنی مطرح کرد؛

اظهارنظر کمیسیون ها ممنوع!!

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه داخلی کمیسیون‌ها حق اظهارنظر در خصوص صلاحیت وزرای پیشنهادی را ندارند.
تصویر اظهارنظر کمیسیون ها ممنوع!!

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری ناظر بر ماده (202) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اصلاحیه سال 98 آیین‌نامه کمیسیون‌های تخصصی موظفند وزرای مرتبط با کمیسیون را از نظر برنامه‌ها، سوابق، تطبیق صلاحیت‌های تحصیلی و برنامه‌ها با اسناد بالادستی و یا استعلام در خصوص سوابق قضایی یا شغلی مورد بررسی قرار دهند اما از دیروز جفایی در حق برخی وزرای پیشنهادی می‌شود که کمیسیون‌ها در خصوص مطلوبیت وزرا اظهارنظر می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: طبق آیین‌نامه کمیسیون‌ها این اختیار را ندارند که بگویند این وزیر پیشنهادی مطلوب است، خوب است، بد است یا مردود است و صلاحیت دارد یا نه و من این نکته را در کمیسیون متبوع خود نیز متذکر شدم.

علی نیکزاد در پاسخ به این تذکر گفت: جناب آقای امیرآبادی ما برای شما احترام زیادی قائل هستیم اما اگر قرار باشد کمیسیون‌ها در این خصوص اظهارنظر نکنند، ارجاع به کمیسیون تخصصی معنا پیدا نمی‌کند.

333495