بررسی برنامه وزرای پیشنهادی «نیرو و ارتباطات» در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از حضور وزرای پیشنهادی «نیرو» ،«ارتباطات و فناوری اطلاعات» در جلسه صبح امروز این کمیسیون خبر داد.
تصویر بررسی برنامه وزرای پیشنهادی «نیرو و ارتباطات» در کمیسیون عمران

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالجلال ایری در حاشیه جلسه کمیسیون‌های مجلس با وزرای پیشنهادی با اشاره به جلسه کمیسیون عمران با گزینه‌های پیشنهادی نیرو و ارتباطات گفت: وزیر پیشنهادی نیرو جهت پاسخ به ادامه سوالات نمایندگان در جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس حضور یافت.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی نیرو ارتباط میان بخش خصوصی و دولتی را نادرست و ضعیف ارزیابی و بر نظارت هر چه بیشتر دولت بر امور مختلف تاکید داشتند. گزینه پیشنهادی وزرات نیرو همچنین به طلب ۵۸ هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو به دولت و همچنین وجود بدهی ۵۱ هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو به نیروگاه داران و بخش خصوصی اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: وزیر پیشنهادی نیرو قول داد در طول ۴ سال از طریق واگذاری برخی دارایی‌ها این بدهی‌ها را پرداخت کند. همچنین بر فعال کردن بخش بین الملل وزارت خانه و استفاده از ظرفیت رودخانه‌ها و منابع آبی که از خارج کشور وارد ایران می‌شود مانند رودخانه هیرمند که از افغانستان به تالاب هامون ریخته می‌‎شود، تاکید داشتند.

ایری در ادامه با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات تصریح کرد: ایشان در برنامه‌های خود در خصوص ایران هوشمند و در تراز انقلاب اسلامی، توجه به اشتغال و فرهنگ تاکید داشتند و حوزه ارتباطات را یکی از مولفه‌های قدرت برای امور حکمرانی دانستند. برنامه ایشان دارای ۸ محور شامل حکمرانی دیجیتال، دولت هوشمند، شبکه ملی، تنظیم مقررات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال، حفظ حریم خصوصی و امنیت فضای تبادل اطلاعات، شتاب‌دهی رشد صنعت فضایی و خدمات پستی می‌شد.

332802