ناظم الشریعه؛

حضور در تورنمنت تایلند به کادر فنی و بازیکنان خیلی کمک کرد

محمد ناظم الشریعه گفت: تیم ملی فوتسال ایران مدتهاست به عنوان یک تیم با اخلاق در هر تورنمنتی حضور دارد و این امر برای من بسیار مهم است.
تصویر حضور در تورنمنت تایلند به کادر فنی و بازیکنان خیلی کمک کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتسال، تیم ملی فوتسال ایران که خود را برای حضور در جام جهانی فوتسال به میزبانی لیتوانی آماده می کند، پس از حضور در تورنمنت تایلند و انجام اردوهای تدارکاتی، قرار است تا ششم شهریور ماه عازم بلاروس شود و دو بازی دوستانه با این تیم برگزار کند.

محمد ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد برگزاری این اردو اظهار داشت: برگزاری بازی دوستانه برابر بلاروس بیشتر شبیه سازی دیدار مقابل صربستان است. این دو دیدار تدارکاتی به ما کمک بسزایی می کند؛ چرا که تیم در شرایط مسابقه قرار می گیرد، ملی پوشان محک می خورند و کادر فنی عملکرد تک تک بازیکنان را ارزیابی می کند و در نهایت شاکله نهایی تیم ملی نیز مشخص می شود.

وی ادامه داد: اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتسال از 29 مرداد ماه در مرکز ملی فوتبال آغاز خواهد شد و پس از انجام تمرینات، به بلاروس می رویم. 20 بازیکن در این اردو ما را همراهی خواهند کرد و در نهایت از 20 بازیکن دعوت شده برای شرکت در لیتوانی، 16 ملی پوش را طبق اعلام فیفا( 3دروازه‌بان و 13 بازیکن) اعزام خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی فوتسال در ادامه بیان کرد: حضور در تورنمنت تایلند به کادر فنی و بازیکنان خیلی کمک کرد. تورنمنت به موقع و مفیدی بود. اکنون لیگ در حال برگزاری است و بازیکنان با بهترین شرایط در اردو قرار دارند. هر چقدر برگزاری مسابقات بیشتر باشد، بازیکنان بهتر آماده می شوند و در شرایط مسابقه قرار می گیرند.

وی ملاک انتخاب بازیکنان را تجربه، جوانی و اخلاق دانست و گفت: ملاک کادر فنی برای انتخاب بازیکنان همه این موارد است. تیم ملی فوتسال ایران مدتهاست به عنوان یک تیم با اخلاق در هر تورنمنتی حضور دارد و این امر برای من بسیار مهم است. چرا که با نظم و انضباط و اخلاق تیم به آرامش رسیده و در نهایت فعالیتهای فنی نیز ادامه پیدا می کند. ضمن اینکه تجربه و جوان بودن نیز از دیگر ملاک های انتخاب ما برای حضور بازیکنان در اردو و اعزام به مسابقات است.

سرمربی تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: آمادگی تیم بعد از تورنمنت تایلند بهتر شده و اکنون با برگزاری مسابقات لیگ و در نهایت حضور در بلاروس، فکر می کنم بازیکنان حدودا به مرز 70 درصد آمادگی برسند. بعد از بلاروس مجددا تمرین تیم ملی از سر گرفته می شود و خود را برای بازی برابر صربستان در جام جهانی فوتسال که اولین و مهمترین و تعیین کننده ترین دیدار ماست، آماده می کنیم.

منبع: فارس

332689