چگونه یونان در بحران کرونا آمار گردشگری خود را افزایش داد؟

گردشگری یونان رو به بهبود و این صنعت امیدوار است که با وجود افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ ناشی از ویروس بسیار مسری دلتا در هفته‌های اخیر، بتواند همچنان به جذب گردشگران بپردازد.

تصویر چگونه یونان در بحران کرونا آمار گردشگری خود را افزایش داد؟

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از سی‌جی‌تی‌ان شواهد نشان می‌دهد با وجود موارد بیشتر ابتلا، بازهم گردشگران از سراسر جهان تصمیم دارند تا در تابستان از یونان بازدید کنند.

نتایج بررسی نشان داد که یونان نسبت به سایر مقاصد تعطیلات اروپایی، پروازهای بیشتری را در مقایسه با قبل از همه‌گیری انجام می‌دهد. تعداد پروازها در ماه جولای ۱۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. در مجموع از ماه مه تا جولای ۲.۳ میلیون گردشگر از یونان بازدید کردند، در حالی که در سال گذشته تنها ۶۶۰ هزار نفر گردشگر داشته است.

رئیس اتحادیه هتل‌های یونان گفت: اگر دولت تدابیر فوری اتخاذ نکرده بود افزایش تعداد گردشگران امکان‌پذیر نبود. البته نسبت به سال گذشته در جایگاه بسیار بهتری بسر می‌بریم اما باز هم از روند طبیعی گردشگری دور هستیم.

وی اظهار کرد: هنگامی که آلمان اعلام کرد یونان را به همراه هلند به فهرست مقاصد پرخطر خود منتقل کرده است، اعلام خطر برای صنعت گردشگری این منطقه بود اما به نظر می‌رسد که این تصمیم آلمان نیز تاثیر جدی نداشته است زیرا در ماه ژوئن بیش از ۲۶۰ هزار گردشگر آلمانی از یونان دیدن کردند.

با این‌ حال دولت آلمان در حال بررسی اعلام یونان به‌ عنوان منطقه پرخطر کووید۱۹ است و این تصمیم به صنعت گردشگری یونان آسیب خواهد رساند.

هریس تئوخاریس، وزیر گردشگری یونان گفت: ممکن است این تصمیم‌ها روی صنعت گردشگری تاثیر بگذارد اما نمی‌توانیم به کشوری بگوییم که ما را در کدام دسته طبقه‌بندی کنند و البته این تصمیم‌ها باید از روی داده‌های واقعی و نه ساختگی باشد.

کشور یونان برای کاهش موارد ابتلا ناشی از گردشگری، مدارک واکسیناسیون و یا آزمایش منفی کووید۱۹ را ۷۲ ساعت قبل از ورود درخواست می‌کند اما آزمایش‌های اجباری سه بار در هفته برای میزبانی اجباری است.

دولت این کشور اعلام کرد: تمام تلاش خود را می‌کند تا دوباره گردشگری یونان رونق یابد.

332680