افزایش 9 درصدی ظرفیت شبکه اتریوم از زمان ارتقاء لندن

نمودار تاریخی میانگین روزانه کارمزدهای استفاده شده اتراسکن، از زمان ارتقاء لندن در 5 آگوست(14مرداد) حدود 9 درصد جهش نشان داده است.

تصویر افزایش 9 درصدی ظرفیت شبکه اتریوم از زمان ارتقاء لندن

به گزارش سایت خبری پرسون، این میزان از 92 میلیارد به کمی بیش از 100 میلیارد افزایش یافته است. آخرین باری که چنین تغییری قابل مشاهده بود در حدود 21 آوریل(1اردیبهشت) بود که حدود 17 درصد افزایش یافت.


این حرکت همان قله ها و جهش های قیمت کارمزد نیست، بلکه افزایش حساب شده در استفاده متوسط است که نشان دهنده ظرفیت کلی شبکه است.

ویتالیک بوترین بنیانگذار اتریوم، تحلیلی را در ردیت ارسال کرده است که در آن سه دلیل این امر توضیح داده شده است.

سه دلیل برای افزایش ظرفیت اتریوم

بوترین توضیح داد که ارتقاء لندن همچنین “عصر یخبندان اتریوم” را که به تازگی آغاز شده بود به تأخیر انداخت. این بدان معناست که میانگین زمان بلوک ها به سطح طبیعی طولانی مدت خود یعنی حدود 13.1 ثانیه کاهش می یابد.

این تفاوت حدودا 3 درصدی در سرعت بلوک است که 3 درصد از 9 درصد افزایش مصرف کارمزد در شبکه را توضیح می دهد. “

بمب سختی، که عصر یخبندان را به تأخیر می اندازد، به افزایش سطح سختی یا پیچیدگی “معماها” در الگوریتم استخراج اثبات کار اشاره دارد. با سخت شدن محاسبات، زمان بلوک بیشتر از حد معمول و پاداش کمتری برای کارگران استخراج می شود.

دومین دلیل افزایش این است که در نتیجه حداکثر کارمزد مصرفی 15 میلیون، فضای بلوک بلااستفاده بیشتری قبل از لندن وجود داشت. پس از ارتقاء ، این رقم به هدف تبدیل شد ، نه حداکثر.

“این بدان معناست که اگر میانگین کارمزد مورد استفاده، از جمله بلوک های خالی، کمتر از 15میلیون باشد، کارمزد پایه کاهش می یابد تا میانگین به 15میلیون برسد. بنابراین این عامل حدودا دو تا سه درصد دیگر را توجیه می کند ».

ثالثاً، قاعده EIP-1559 برای هدف قرار دادن 50 درصد از کارمزد پایه که باید سوزانده شود، کاملاً مناسب نیست. رابطه پیچیده ای بین ابزارهای حسابی و هندسی برای محاسبه اندازه بلوک و کارمزد وجود دارد. بلوک های متوسط در حال حاضر کمی بیشتر (بیش از 50 درصد) نسبت به قبل از ارتقاء داشته اند که همچنین باعث افزایشِ اندک ظرفیت می شود. ویتالیک در پایان گفت:

“کاربران اتریوم می توانند از افزایش ناخواسته 6 درصدی ظرفیت لندن خوشحال شوند.”

دوباره کارمزد بالا می رود

کاربران اتریوم به احتمال زیاد از افزایش کارمزد دیگری ناشی از راه اندازی NFT های میمون توسط CyberKongz در 15 آگوست(دیروز) خوشحال نخواهند شد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع:beincrypto

332385