صفایی در گفت‌و‌گو با پرسون:

گزینه پیشنهادی رئیسی برای وزارت اقتصاد بسیار عالی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد در این حوزه دانش کافی، سوابق طولانی دارد و معرفی وی بسیار عالی بود. 
تصویر گزینه پیشنهادی رئیسی برای وزارت اقتصاد بسیار عالی است

محمد صفایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص وزیر پیشنهادی اقتصادی به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: معرفی خاندوزی به عنوان وزیر اقتصاد بسیار عالی است. ایشان سابقه طولانی در ریاست گروه اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس و همچنین در مجمع تشخیص مصلحت نظام دارند و به طور کامل به این حوزه اشراف دارند. سوابق وی در حوزه بانکی، مالیات و بورس بسیار مطلوب است.

صفایی در خصوص برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: عمده برنامه‌های وی بحث تراز مالی به سمت افزایش نقدینگی بیشتر، تمرکززدایی از سیستم بانکی و اصلاح نظام مالیاتی است.

وی در خصوص معرفی دو نفر از نمایندگان مجلس به عنوان وزیر اقتصاد و جهاد کشاورزی، گفت: در این رابطه در مجلس یک اجماع نظری وجود دارد. خروج نمایندگان مجلس برای سطح وزارت و همکاری با دولت مشکلی ندارد و مثبت است. ضمن این که تهران 30 نماینده دارد و ترک مجلس توسط خاندوزی مشکلی ایجاد نمی‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که با استعفای زاکانی از مجلس موافقت کرده است، ادامه داد: امیدوار هستیم ایشان در شهرداری تهران تحول مثبتی ایجاد کنند. ضمن این که از طریق حضور در هیئت دولت می‌توانند مدافع حقوق مردم قم که نمایندگی آنها را بر عهده داشتند، باشند.

صفایی در خصوص حواشی ایجاد شده برای شهردارشدن زاکانی گفت: در هر صورت شورای شهر تهران به این جمع‌بندی رسیده و مجلس نیز از این طرح حمایت کرده است.

332365