توسط یک شرکت آمریکایی صورت گرفت؛

طراحی آزمایش جدید ویروس‌کرونا برای انواع گونه ها

یک شرکت آمریکایی، آزمایش جدیدی را طراحی کرده است که می‌تواند انواع گوناگون ویروس‌کرونا را شناسایی کند.

تصویر طراحی آزمایش جدید ویروس‌کرونا برای انواع گونه ها

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از مدیکال دیوایس نتوورک، شرکت آمریکایی "دیاکارتا"(DiaCarta) موفق شده است که اجازه تجاری‌سازی جدیدترین آزمایش کروناویروس خود را در اروپا و سایر مناطق دریافت کند.

این آزمایش می‌تواند کروناویروس را شناسایی کند و همه انواع جهش‌های کروناویروس از جمله آلفا، بتا، گاما، دلتا، دلتا پلاس، اپسیلون و کاپا را تشخیص دهد.

این آزمایش موسوم به "کوانتی‌ویروس"(QuantiVirus) که بر "واکنش زنجیره‌ای پلیمراز" مبتنی است، به فرآیند پرهزینه توالی‌یابی نیازی ندارد. این آزمایش، فناوری موسوم به "XNA" شرکت DiaCarta را به کار می‌گیرد و حساسیت بالایی را نشان می‌دهد. این فناوری، با توالی DNA ترکیب می‌شود و محکم به توالی‌ها متصل می‌شود تا توالی‌های جهش یافته را تقویت کند.

شرکت دیاکارتا در ماه آوریل گزارش داد که فناوری XNA، حساسیت فوق‌العاده‌ای را در تقویت دقیق توالی‌های جهش یافته کووید۱۹ نشان داده است.

"آیگو ژانگ"(Aiguo Zhang)، بنیان‌گذار دیاکارتا گفت: آزمایش‌های پرهزینه و زمان‌بر در حال حاضر تنها گزینه تشخیص انواع جدید و نوظهور کووید۱۹ هستند و هشدار گسترده جهانی و نیاز فوری به پلتفرم‌های آزمایشی مقرون به صرفه را به همراه دارند که می‌توانند با سرعت و دقت تشخیص دهند.

وی افزود: آزمایش جدید ما نشان می‌دهد که فناوری XNA می‌تواند هم جهش‌های شناخته شده و هم جهش‌های در حال ظهور کروناویروس را شناسایی کند و یک راه حل سریع و کم‌هزینه برای نظارت بر آنها ارائه دهد.

شرکت دیاکارتا در حال حاضر به دنبال دریافت مجوز استفاده اضطراری از "سازمان غذا و داروی آمریکا"(FDA) برای آزمایش جدید خود است.

332339