کنترل رشد سویه دلتا با ماندن در خانه

فرماندار شهرستان شهریار بیان کرد: با ماندن در خانه و رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی و دستور العمل‌های وزارت بهداشت می‌توان جلوی رشد و سرایت ویروس دلتا را گرفت.
تصویر کنترل رشد سویه دلتا با ماندن در خانه

به گزارش سایت خبری پرسون، نوراله طاهری، درباره اثربخشی تعطیلات در کنترل خیز پنجم کرونا ویروس گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این تعطیلات دغدغه اصلی ستاد مقابله با کرونا است. متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک بویژه در بین نسل جوان کاهش یافته است.

طاهری افزود: در مدت شیوع کرونا ویروس شاهد تلاش و جانفشانی همه دست‌اندرکاران مقابله با کرونا بویژه کادر درمان و پرستاری هستیم اما آمار نگران کننده سویه جدید ویروس منحوس کرونا تنها با مشارکت عمومی و رعایت اصول پیشگیرانه کاهش می یابد و این امر در گروی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از هر گونه عادی انگاری است.

فرماندار شهریار ادامه داد: هر گاه دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌های کرونایی به خوبی اجرا شده شاهد کاهش روند ابتلاء به کرونا در شهرستان و کشور بودیم، لذا لازم است در این تعطیلات خانه ماندن را در دستور کار قرار دهیم و اجرای دقیق دستورالعمل ها را در این ایام در اولویت اقدامات بگذاریم. همه متولیان امر موظف به اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستند.

وی تاکید کرد: برای عبور از این بحران نیازمند مشارکت تک تک شهروندان هستیم و همه باید مراقبت کنیم. بر همین اساس از شهروندان درخواست می‌کنم تا بر روند دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه در مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان هر فرد با توجه به مسؤلیت اجتماعی خود نظارت دقیق داشته باشد.

منبع: ایسنا

332250