بازار بیت کوین در بالاترین سطح ارزش تحقق یافته تاریخی

بر اساس داده های سایت تحلیل داده گلاسنود، سرمایه “تحقق یافته” بازار بیت کوین روز گذشته به بالاترین حد خود یعنی 378 میلیارد دلار رسیده است.

تصویر بازار بیت کوین در بالاترین سطح ارزش تحقق یافته تاریخی

به گزارش سایت خبری پرسون، ارزش بازار واقعی یا محقق شده، در حقیقت اندازه سرمایه بازار فعال بیت کوین را اندازه گیری می کند. این اندازه گیری مجموعه ای از بیت کوین هایی که برای مدت طولانی تغییر نکرده است، مانند ثروت های پنهان خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، نهنگ ها، کوین های از دست رفته یا دارایی متعلق به هودل کننده های بلند مدت را شامل نمی شود.

برای محاسبه ارزش بازار تحقق یافته، پلتفرم های تحلیل داده مانند گلاسنود مقادیر حساس به زمان را به کوین ها اختصاص می دهند. اگر آخرین کوین در سال 2018 که قیمت بیت کوین 6000 دلار بود حرکت کرده باشد، ، این کوین به جای قیمت امروزی، با قیمت 6000 دلار قیمت گذاری می شود.

جالب است بدانید اندازه گیری استاندارد ارزش بازار یک دارایی عبارت است از ضرب تمام کوین های در گردش در قیمت کنونی آن کوین. طبق اعلام پلتفرم CoinGecko، کل ارزش بازار بیت کوین اکنون 880 میلیارد دلار است.

اوج این ارزش بازار همزمان با رسیدن بیت کوین به سطح 48000 دلار مشاهده شده است که بالاترین قیمت آن از زمان سقوط بازار در اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت) تاکنون است. بیت کوین در این هفته 9.5 درصد و در طی یک ماه گذشته 42.5 درصد افزایش یافته است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع: decrypt

332094