دکتر محمد بهمن، مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه:

بورس سبز می‌ماند؟

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه شرایط بازار سرمایه در حال بهتر شدن است، گفت: البته این بدان معنا نیست که همچون سال گذشته شاهد رشدهای غیرمنطقی باشیم.
تصویر بورس سبز می‌ماند؟

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه شرایط بازار سرمایه در حال بهتر شدن است، گفت: البته این بدان معنا نیست که همچون سال گذشته شاهد رشدهای غیرمنطقی باشیم.

دکتر محمد بهمن در گفت و گو باخبرنگارما، با بیان اینکه ۱۹ مرداد سال گذشته شاخص بورس به دو میلیون و ۷۸ هزار واحد رسید، افزود: اکنون یکسال از تاریخی که بورس به قله خود رسید و سپس روند نزولی در پیش گرفت، می‌گذرد و از آن زمان روند نزولی بازار سرمایه آغاز شد و تا چندی قبل همچنان ادامه داشت.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به بهبود وضعیت بازار سرمایه طی چند وقت اخیر، یادآور شد: مدتی است که شاخص روند صعودی دارد، اما این به معنای بازگشت به شرایط سال گذشته نیست.

بهمن تاکید کرد: طی یک ماه اخیر اگرچه در بیشتر روزها بازار مثبت بوده، اما برخی روزها بازار منفی را هم شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه روند کنونی صعودی بازار عمدتا مربوط به سهام بزرگ و شاخص ساز است که برخی از آنها از زیان خارج شدند، تاکید کرد: سهام کوچک هنوز رشد چندانی نداشته‌اند.

وی درباره اینکه آیا این روند صعودی شاخص همچنان ادامه خواهد داشت یا خیر، عنوان کرد: به نظر می‌رسد مثبت بودن بورس ادامه دار باشد، زیرا بازار تقریبا استراحت و اصلاح خود را پشت سر گذاشته است.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه اضافه کرد: از سوی دیگر روند کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ تورم کم و بیش ادامه دارد که این موضوع تاثیر مستقیم در مثبت شدن بازار سرمایه خواهد داشت.

به گفته بهمن، بازارهای موازی بورس نیز دیگر مانند گذشته جذابیت کافی را برای مردم ندارد و همین امر اقبال مردم را به بورس بیشتر کرده است.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه معتقد است، این بار اگر سهام‌داران سراغ بورس بیایند چون تجربه روند نزولی سال گذشته را دارند، با دقت بیشتری باید وارد بازار شوند.

منبع: ایسنا

331999