کارشناس ی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان:

وزش باد نسبتا شدید در راه زنجان است

کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، از وقوع وزش باد نسبتا شدید مناطق مختلف این استان را به مدت سه روز خبر داد.
تصویر وزش باد نسبتا شدید در راه زنجان است

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، حسین سلطانی، کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، از وقوع وزش باد نسبتا شدید مناطق مختلف این استان را به مدت سه روز خبر داد.

حسین سلطانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: وزش باد از ساعات بعدازظهر امروز/ ۲۳ مرداد ماه جاری/ در برخی مناطق این استان اتفاق خواهد افتاد و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته طی روزهای یکشنبه و دوشنبه /۲۴ و ۲۵ مرداد/ نیز بر گستره آن افزوده خواهد شد.

وی اظهار داشت: آسمان زنجان صبح امروز صاف و بعدازظهر نیز قسمتی ابری پیش بینی می شود و میزان دمای هوای استان نیز از فردا /یکشنبه/ با کاهش ۴ تا ۶ درجه ای مواجه خواهد شد و تا پایان هفته بارندگی پیش بینی نمی شود.

سلطانی، افزود: میزان دمای فعلی هوای شهر زنجان ۱۶+ درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نکرده است و طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با دمای ۱۲+ درجه سانتیگراد و چورزق در شهرستان طارم نیز با ۴۰+ درجه سانتیگراد به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط این استان به ثبت رسیدند

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا

331634