توزیع یک هزار و۳۰۰ تن سیمان در شهرستان زلزله زده دنا

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از توزیع یک هزار و ۳۰۰ تن سیمان در شهرستان زلزله زده دنا برای کاهش مشکلات مربوط به ساخت و ساز خانه ها خبر داد.
تصویر توزیع یک هزار و۳۰۰ تن سیمان در شهرستان زلزله زده دنا

به گزارش سایت خبری پرسون از کهگیلویه و بویراحمد، سید حشمت الله صمیمی روز شنبه در جمع رسانه ها اظهار داشت: با توجه به کمبود سیمان در شهرستان دنا به ویژه حوزه ساخت و ساز مربوط به مردم زلزله زده این شهرستان بنا به دستور ویژه استاندار از نزدیک در این منطقه حضور یافته و بعد از مشاهده مشکلات از نزدیک نشستی برگزار شد.

وی افزود: علی رغم کاهش تولید سیمان در کارخانه سیمان مارگون به دلیل تخصیص کم برق ، مقرر شد یک هزار تن سیمان پاکتی در بین مردم شهرستان زلزله زده دنا توزیع و سیصد تن سیمان فله ای به واحد تولید بتن آن شهرستان اختصاص یابد.

صمیمی تصریح کرد: این مهم بلافاصله عملیاتی شد و اکنون در حال توزیع است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: معاونت اقتصادی استانداری و دستگاه های مرتبط تا رفع مشکلات توزیع سیمان در آن شهرستان حضور خواهند داشت و اکنون مشکل تا حدود زیادی برطرف شده است و تا رسیدن به نقطه مطلوب این برنامه همچنان ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: روز گذشته از شهر سی سخت و انبار عامل توزیع بازدید شد که شاهد تخلیه و توزیع حجم عظیمی از سیمان در آن مکان بودیم و این مهم رضایت شهروندان سی سختی و روستاهای اطراف را به همراه داشت.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد. تاکنون بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ۶ اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

شهابی نسب ابراز داشت: همچنین اعتبارات محرومیت زدایی به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان هفته آینده به استان ابلاغ خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در بحث اعتبارات محرومیت زدایی تامین آب شرب در اولویت است.

منبع:ایرنا

331616