امام جمعه مهران:

در حوزه سینما، هیج اثری درباره اصل زندگی امام حسین ساخته نشده است

امام جمعه مهران گفت:  متاسفانه در حوزه هنر و سینما هنوز هیچ فیلم یا سریالی در مورد اصل زندگانی پر برکت امام حسین (علیه‌السلام) به ویژه مساله مهم عاشورا ساخته نشده است.
تصویر در حوزه سینما، هیج اثری درباره اصل زندگی امام حسین ساخته نشده است

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، حجت الاسلام سید عبدالله امینی؛ امام‌جمعه شهرستان‌مهران در خظبه های نماز جمعه این شهرستان، ابراز داشت: متاسفانه در حوزه هنر و سینما هنوز هیچ فیلم یا سریالی در مورد اصل زندگانی پر برکت امام حسین (علیه‌السلام) به ویژه مساله مهم عاشورا ساخته نشده است.

وی افرزود: صدا و سیما و خیرینی که توانایی تهیه‌کنندگی فیلم و سریال را دارند، باید در این زمینه پیشگام شوند. مساله عاشورا و شخص مبارک امام حسین (علیه‌السلام) که انقلاب ما به فرموده امام (ره) در امتداد نهضت عاشوراست، ظرفیت ایجاد تحول عظیم در جهان اسلام و سایر ادیان و ملل دارد. البته متاسفانه ما هنوز در مورد اصل قضیه مهم غدیر هم فیلمی نساخته‌ایم

امام جمعه مهران تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب ضمن تایید ضرب‌الاجل یک هفته‌ای دولت به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ارائه پژوهش‌هایشان نسبت به بررسی مبارزه با بیماری منحوس کرونا، در مورد شیوع کرونا در کشور هشدار دادند و همچنین از همه مردم خصوصا هیئات مذهبی خواستند که شیوه‌نامه‌های بهداشتی با جدیّت دنبال شود. مردم مهران امسال در مهران در روزهای تاسوعا و عاشورا از هرگونه تجمعی اجتناب کنند.

وی در ادامه با اشاره به واکسیناسیون سراسری در کشور، ابرازکرد: واکسیناسیون همه‌ی مردم کشور باید تسریع شود و مردم مهران نیز اعتماد کرده و از واکسن‌های تایید شده وزارت بهداشت استقبال کنند. با توجه به اینکه مراسم عظیم اربعین در پیش است و خانه‌های ما میزبان زائران مولی سیدالشهداء (علیه‌السلام) است، لازم است همه مردم مهران واکسینه شوند. الحمدلله واکسن برکت و غیر برکت در مهران به اندازه کافی موجود است و همگی قابل اعتمادند. گرچه واکسن برکت در اولویت است

حجت الاسلام امینی در پایان گفت: در هفته‌ای که گذشت دولت جدید کابینه خود را معرفی کرد. انتظار رهبر معظم انقلاب و مردم از مجلس انقلابی این است که در هفته جاری هرچه زودتر صلاحیت وزراء پیشنهادی را بررسی کرده و اعلام نتیجه کنند. تاخیر بدون توجیه در این امر مهم با توجه به شرایط حساس کشور گناهی نابخشودنی است.

نوروزی_استان ایلام

331562