انتقاد از رویکرد رؤسای جمهور آمریکا در قبال تسلیحات هسته‌ای اسرائیل

روزنامه نیویورک تایمز از مسئولان آمریکایی خواست حقیقت را درباره تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی بگویند.
تصویر انتقاد از رویکرد رؤسای جمهور آمریکا در قبال تسلیحات هسته‌ای اسرائیل

به گزارش سایت خبری پرسون، پیتر پنارت، نویسنده و استاد علوم سیاسی در دانشگاه «سیتی» در نیویورک با نوشتن مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز از رؤسای جمهور آمریکا که خود را به بی‌خبری زدند، خواست حقیقت اصلی را درباره سلاح هسته‌ای رژیم صهیونیستی بگویند.

او در این مقاله نوشت: ما تمام مدت از رهبران آمریکا درباره خطر دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شنیده‌ایم. آن‌ها به گونه‌ای در این خصوص صحبت می‌کنند که گویی ایران تنها کشوری است که در خاورمیانه انرژی هسته‌ای دارد، اما مسئله اصلی سلاح هسته‌ای اسرائیل است که منطقه را متشنج می‌کند.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: بیشتر از نیم قرن است که آمریکایی‌ها در خصوص سلاح هسته‌ای اسرائیل خود را به نادانی زدند؛ اما هم‌اکنون زمان آن رسیده است که در دولت بایدن حقیقت گفته شود.

پنارت اضافه کرد: تظاهر به نادیده گرفتن سلاح هسته‌ای اسرائیل، تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از گسترش تسلیحات هسته‌ای را به یک نمایش مسخره تبدیل می‌کند. حتی «باراک اوباما» (رئیس جمهور اسبق آمریکا) که داعیه جهانی بدون سلاح هسته‌ای را داشت، در زمان تصدی‌اش در ریاست دولت به سازمان ملل فشار آورد تا کنفرانس بررسی زرادخانه‌ی هسته‌اس اسرائیل تشکیل نشود و همین اتفاق نیز افتاد.

پیش از این موسسه بین‌المللی صلح استکهلم (سیپری) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد تعداد بمب‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی به ۹۰ عدد رسیده است. شایان ذکر است رژیم صهیونیستی پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) را امضا نکرده و همچنان داشتن هر گونه سلاح از این دست را تکذیب می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

331480