مدیر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری:

پای ۱۱ بانوی زنجانی به پارلمان شهری گشوده شد

مدیر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری زنجان گفت: تعداد ۱۱ نفر خانم موفق به کسب رای اعتماد مردم برای حضور در پارلمان شهری شدند.
تصویر پای ۱۱ بانوی زنجانی به پارلمان شهری گشوده شد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، علی محمودی، مدیر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری زنجان شامگاه چهارشنبه در نشست اعضای شوراهای اسلامی شهرها اهمیت فعالیت شوراهای شهر زنجان را یادآور شد و گفت: مشارکت اجتماعی را می‌توان به معنای حضور جدی، فعال، آگاهانه مردم در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی قلمداد کرد که یکی از ابعاد مشارکت اجتماعی مشارکت در مدیریت شهری است.

وی اضافه کرد: شورای شهر به عنوان نماد مشارکت مردم در اداره شهر با مشارکت دادن مردم مومن و متخصص، زمینه رشد و شکوفایی شهرها را فراهم می‌آورند.

به گفته این مسوول، تصور عمومی که از شورای شهر در ایران وجود دارد آن را محدود به نظارت بر عملکرد شهرداری قلمداد می‌کند، حال آن که مساله مدیریت شهری فراتر از امور شهرداری و شامل همه مسائل مربوط به یک شهر اعم از گسترش کالبدی، توسعه فضای سبز، امکانات رفاهی و تفریحی و سایر موارد مربوط به شهر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز گفت: با شناخت اعضا از ظرفیت شهرهای خود، تلاش خواهیم کرد با انتخابات درست بتوانیم اهداف و برنامه‌های خوبی به مرحله اجرا درآوریم.

منصور مرادلو با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در شهرها وجود دارد و باید برای بهره‌برداری از آن استفاده کرد، افزود: در شورای شهر زنجان اعضا با حضور در مناطق سعی در شناسایی مشکلات شهر داشته و با ارتباط با بدنه شهرداری می‌توان شاهد موفقیت‌ها و رفع مشکلات در سطح شهر بود.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه نیاز به ارتباط با دستگاه‌های بازررسی وجود دارد، ادامه داد: با مدیریت یکپارچه در بسیاری از موارد می‌توان مشکلات را برطرف کرد که نمونه عینی آن پروژه سبزه‌میدان است که با ارتباط و هماهنگی می‌توان کارها را با سرعت بیشتر پیش برد.

مرادلو همدلی و هم‌افزایی را عامل اصلی موفقیت شوراهای اسلامی عنوان کرد و افزود: بدون توجه به این دو مقوله با توجه به شرایط فعلی که با آن مواجه بوده و درآمدها کاهش یافته نمی‌توان کارها را به‌درستی به پیش برد، البته صرفه‌جویی در این وضعیت نیز بسیار حائز اهمیت بوده و درآمدها باید در شهرداری‌ها به‌درستی هزینه شود.

رئیس شورای شهر زنجان با تاکید بر اینکه همه در قبال پذیرش مسئولیت باید پاسخگو باشیم، خاطرنشان کرد : نباید با این تصور که بعد از اتمام ماموریت بگوییم که مسوول کارهایمان نیستیم که در این راستا باید گفت، درب اتاق شورای شهر زنجان برای حضور مردم و کارشناسان باز است.

منبع: ایرنا

331390