در بیست و یکمین روز مرداد ماه؛

هوای قابل قبول تهران

هوای تهران امروز با شاخص ۸۳ واحد در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

تصویر هوای قابل قبول تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، براساس اعلام مرکز کنترل کیفیت هوا، هوای تهران امروز (پنج شنبه، بیست و یکم مرداد ماه) با شاخص ۸۳ واحد در وضعیت قابل قبول قرار گرفت.در ۲۴ ساعت گذشته هوای تهران با شاخص ۸۵ واحد در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح روز پنجشنبه (۲۱ مرداد ۱۴۰۰) وزش باد مؤثر و ناپایداری جوی طی ساعات گذشته سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها شده و در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده‌ی قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

کاهش تندی باد در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، علاوه براین با توجه حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده اُزُن، در برخی مناطق افزایش غلظت این آلاینده سبب کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در ساعات بعدازظهر خواهد شد.

تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت پنجشنبه سبب تجمع ذرات معلق شده و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود.

افزایش تندی باد همراه با رشد ناپایداری جوی تا صبح روز جمعه (۲۲ مرداد ۱۴۰۰) سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود. در طی روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند در ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن می‌تواند در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا گردد.

کاهش تندی باد تا ساعات پایانی جمعه همراه با ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و به‌تبع آن کیفیت هوای پایتخت در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب قرار خواهد گرفت.

331369