گزک به دست حسودان و نابخردان ندهیم

یادداشت/ امروز دشمنان و ایادی دنباله رو آن ها می خواهند بغض چندین قرن ناکامی خویش را برای از بین بردن فرهنگ عاشورایی با بهانه کرونا بر سر شیعه و تفکر والای او خالی کنند؛ چرا خود گزک به دست حسودان و نابخردان بدهیم؟
تصویر گزک به دست حسودان و نابخردان ندهیم

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، روی سخنم با بچه هیئتی ها و عزاداران حسینی است؛ حال که به لطف خدا سایه شوم برخی مسئولان غرب زده نا کارآمد از سرمان کم شده تا دیگر افراد توان سنگ‌اندازی در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را نداشته باشند چرا خودمان باید با دست خود موجب تعطیلی این مجالس شویم؟چرا باید با اقداماتی جاهلانه و لجوجانه شأن و منزلت عزادار سیدالشهداء(ع) را پایین بیاوریم؟ مگر امام حسین(ع) راضی به چنین رفتارهایی است؟

دوستان عزیزم امروز دشمنان و ایادی دنباله رو آن ها می خواهند بغض چندین قرن ناکامی خویش را برای از بین بردن فرهنگ عاشورایی با بهانه کرونا بر سر شیعه و تفکر والای او خالی کنند چرا خود گزک به دست حسودان و نابخردانه بدهیم؟

مگر نه اینکه در دین مبین اسلام یکی از مصادیق گناه کبیره ظلم به نفس است چرا برخی قلیل از مریدان و نوکران از روی جهل و گاها تعصبات ناصواب سر جان خود و مردم چانه میزنید؟ چرا سلامتی را جدی نمی‌گیرید؟ مگر دستورالعمل های بهداشتی چه مشقتی دارد که آن را بر نمیتابید؟

امروز رهبر انقلاب هم به همگان رعایت دستورالعمل ها را توصیه کردند

امام صادق فرمود« زینت ما اهل بیت باشید» بنابراین برادران و خواهران هیئتی عاجزانه از شما میخواهم نسبت به سلامتی خود و سایر عزاداران حساسیت به خرج بدهید و نگذارید با سهل انگاری، عده ای که تاب دیدن چنین مجالس باشکوهی را ندارند حلاوت و شیرینی عزاداری برای عشق و مولایمان را به کاممان تلخ نمایند.

یک جمله هم خطاب به رسانه های معاند یا بعضاً ناآگاه که از تعطیلی مجالس عزای سیدالشهداء خوشحال شده و آن را در بوق و کرنا کرده اند بگویم سوالم این است کرونا فقط مختص مجالس اهل بیت است؟ چرا در برابر تجمعات و پایکوبی طرفدارانتان سکوت میکنید و دم فرو نمی آورید؟ چرا دربرابر کاهش رعایت دستور العمل ها در بازارها، پارک ها، پارتی های شبانه و... صدایتان بلند نمی شود ؟ چرا سلامت مردم نزدیک به ماه رمضان و محرم برایتان اهمیت پیدا میکند؟ میدانید چرا؟ چون درد شما چیزی دیگری است یقین بدانید شماها که سهل است رسانه های بزرگتر از شما هم نمی‌توانند چراغ اهل بیت را در دل این مردم خاموش کنند پس به فرموده مولای آزادگان« اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید»

و اما سخن پایانی هم با عزیزان دل و زحمت کشان هیئات حسینی

عزیزانم بسیاری از شما درب این خانه موی سپید کردید و سال ها با عشق نوکری نمودید بخدا تعطیلی آخرین راه نیست!

دشمن را شاد نکنید به این هیاهو های کاذب توجه نکنید مدیریت در زمان بحران معنا میدهد والا اگر بحرانی نباشد که مدیریت تجلی پیدا نمی کند میدانم همه شما سروران با قلبی سرشار از پاکی و عشق به مردم کرکره تکایا و هئیات خود راپایین کشیده اید اما بدانیم ندای «هل من ناصر ینصرنی» آقای مظلومان فقط روز عاشورا نبوده و این ندا تا قیام قیامت طلب یاری و کمک از شیعیان و مریدان خواهد داشت.

آری اینک اربابتان را دریابید و با برپایی مجالس ولو با کمترین تعداد نفرات و کمترین مدت زمان قلب حضرت ثارالله را از خویش راضی نمایید.البته تاکید میکنم با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی و برگزاری در فضای باز.

در پایان چه زیبا فرمود شاعر دلسوخته اهل بیت (ع) فواد کرمانی:

دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نشد

آری آن جلوه که فانی نشود نور خداست

نوکر همه نوکران حضرت عشق، امیر عباس حیران

331302