برنامه های محرمی «ساترا»

برنامه‌های ساترا برای محرم ۱۴۰۰ تشریح شد.

تصویر برنامه های محرمی «ساترا»

به گزارش سایت خبری پرسون، در ابتدای این مراسم مدیر صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا گزارشی از عملکرد رسانه‌های صوت و تصویر در طرح خیمه‌های رسانه‌ای در محرم ۱۳۹۹ ارائه کرد.

۹میلیون بازدید از هیئات مجازی در عاشورا و تاسوعای ۹۹

محمدرسول حاج اوقلی مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا در این خصوص گفت: در محرم سال گذشته ۱۵ هزار هیئت به صورت مجازی و واقعی مراسم مذهبی برگزار کردند. خوشبختانه موفق‌ترین پلتفرم‌ها برای پوشش مجازی مراسم عزاداری سیدالشهدا پلتفرم‌های داخلی بودند که این نشان می‌دهد مسیر درستی را در پیش گرفته‌ایم.

وی افزود: سال گذشته هیئت آنلاین مراسم حدود هزار هیئت فعال را پوشش داد. این پلتفرم در روز تاسوعا نزدیک ۴ میلیون نفر و در عاشورا بیش از ۵/۴ میلیون نفر بازدیدکننده داشت. ۶۱۲ هیئت نیز مراسم خود را از طریق آپارات در اختیار ۲۶۷ هزار کاربر یکتا قرار دادند.

مدیر صدور مجوز ساترا با بیان اینکه آپارات ۴۸ برنامه پخش زنده را در محرم سال گذشته منتشر کرد، گفت: در روز تاسوعا یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر و در روز عاشورا یک میلیون و ۲۰ هزار بازدیدکننده از برنامه‌های مذهبی این پلتفرم بازدید کردند. همچنین برنامه‌های پخش زنده مذهبی آپارات یک میلیون و ۵۲۰ هزار بازدیدکننده داشت.

وزنه سنگین پلتفرم‌های داخلی در مقابل پلتفرم‌های خارجی

رئیس ساترا نیز در ادامه این مراسم هدف از برگزاری طرح خیمه‌های رسانه‌ای را در درجه اول شریک بودن در یک اتفاق معنوی بزرگ دانست.

سیدمحمد صادق امامیان در این خصوص گفت: محرم اتفاق بزرگی است، داشتن دغدغه سلامتی مردم هم ارزشمند است و پلتفرم‌های داخلی سال گذشته با این دغدغه و با هدف برداشتن باری از روی دوش جامعه در زمان شیوع ویروس کرونا برای نخستین بار مراسم عزاداری را به صورت مجازی برگزار کردند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف مهم ما در نخستین محرم کرونایی این بود که ترافیک مصرفی پلتفرم‌های داخلی در پوشش رسانه‌ای هیات‌ها بیشتر از پلتفرم‌های خارجی بوده است که خوشبختانه این هدف محقق شد. چنانچه طبق آمار میزان کاربران برنامه‌های مذهبی تاسوعا و عاشورا در اینستاگرام کمتر از پلتفرم‌های داخلی بود.

امامیان با اشاره به دو پیام این اتفاق مبارک گفت: رسانه‌های صوت و تصویر بخش خصوصی از یک سو در حد مسئولیت‌های اجتماعی، کار خود را به خوبی انجام دادند و از سوی دیگر مسئولیت ویژه خود در دوران کرونا را به خوبی ایفا کردند.

رئیس ساترا تاکید کرد: میزان استقبال هیئت‌ها و حجم ترافیک مصرفی در محرم سال گذشته نشان داد طرح خیمه‌های رسانه‌ای به همت پلتفرم‌های داخلی به نتیجه رسیده است. البته ضعف‌هایی هم وجود داشت که قطعا رفته رفته مرتفع خواهد شد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به وظایف ساترا نیز بیان کرد: ساترا علاوه بر زمینه‌سازی، وظیفه معرفی خدمات و تولیدات محتوایی رسانه‌های صوت و تصویر بخش خصوصی در طرح خیمه‌های رسانه‌ای در قالب بسته خبری، کلیپ، زیرنویس و ... را برعهده دارد.

توجه به دستورالعمل موافقت‌نامه کلی ساترا در تولیدات محتوایی

در ادامه، وحید فرهمند؛ قائم مقام ساترا طرح خیمه‌های رسانه‌ای در محرم ۱۴۰۰ را باکیفیت‌تر و بهتر از سال گذشته دانست و تاکید کرد که ساترا در مسیر دسترس‌پذیر کردن محتواهای تولیدی پلتفرم‌های داخلی در طرح خیمه‌های رسانه‌ای گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به تولیدات نمایشی پلتفرم‌ها نیز گفت: بعضی سرویس‌ها در محرم به دنبال تولید محتوای اختصاصی خصوصا محتوای نمایشی هستند که لازم است تاکید کنم این تولیدات باید مطابق با دستورالعمل موافقت‌نامه کلی ساترا باشد، در مقابل ساترا نیز تلاش می‌کند فرایندهای اعطای مجوز به صورت چابک و کوتاه برای این رسانه‌ها طی شود.

در ادامه این مراسم نمایندگان رسانه‌های هیئت آنلاین، آی‌گپ تی‌وی، آپارات و نمایش‌نت گزارشی در خصوص اقدامات این رسانه‌ها در محرم گذشته و درباره برنامه‌های خود برای محرم ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه کردند.

در ادامه این مراسم، رئیس ساترا از رسانه‌های فعال در طرح خیمه‌های رسانه‌ای در محرم ۱۳۹۹ تقدیر کرد.

330811