رئیس مسئول کانون عکاسان ملایر خبر داد:

کسب مدال طلای فیاپ هشتمین جشنواره بین المللی عکس خیام

مدال طلای فیاپ هشتمین جشنواره بین المللی عکس خیام به عکاس انجمن سینمای جوانان ملایر تعلق گرفت.
تصویر کسب مدال طلای فیاپ هشتمین جشنواره بین المللی عکس خیام

امید وفایی رئیس مسئول کانون عکاسان ملایر در گفتگو با پرسون اظهار کرد: مدال طلای فیاپ هشتمین جشنواره بین المللی عکس خیام در بخش عکس مینمال به امین فیاضی از عکاسان خوش آتیه کانون عکاسان ملایر و انجمن سینمای جوانان ملایر تعلق گرفت.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی عکس خیام با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفت‌وگوی بصری میان عکاسان جهان و به‌منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام (۴۲۷-۵۱۰)، دانشمند، فیلسوف و شاعر بزرگ ایرانی، توسط نمایندگی فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وفایی ادامه داد: کلوپ عکس فوکوس، وابسته به مؤسسه فرهنگی هنری «خانه هنر خیام» بوده، و نمایندگی فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی، فیاپ، است.

رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر گفت: جشنواره بین‌المللی عکس خیام، با مجوز فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) (با شماره مجوز ۵۲۴/۲۰۲۰) و انجمن عکاسی آمریکا (PSA) (با شماره مجوز ۴۶۹-۲۰۲۰) است.

وی بیان کرد: عکس‌های راه‌یافته به این جشنواره، ضمن ثبت در آرشیو FIAP و PSA به‌نام عکاس، برای دریافت القاب FIAP و PSA نیز محاسبه خواهد شد.

وفایی یادآور شد: با اعلام نتایج هشتمین جشنواره بین المللی عکس خیام، مشخص شد، عکاسان کانون عکس ملایر و انجمن سینمای جوانان ملایر حسین ستوده، امین فیاضی، اکبر احمدی، میثم عبدلی و خانم ها رها احمدی ،الهام پارسایگانه از کانون عکاسان ملایر دارای آثار پذیرفته شده هستند که از این میان آثار پذیرفته شده یک اثر از امین فیاضی در بخش مینیمال کاندید شد که در نهایت با برگزاری مجازی اختتامیه جشنواره، مدال طلای فیاپ بخش مینیمال به امین فیاضی رسید.

گفتنی است، کانون عکاسان کار خود را از سال ۱۳۹۶ به صورت رسمی آغاز کرده و تا به امروز با عضو گیری و آموزش بیش از ۲۵۰ نفر از علاقمندان به عکاسی توانسته عکاسان خوبی را در رشته های مختلف عکاسی به جامعه عکاسی کشور معرفی کند.

330509