رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه:

بیش از ۴۴۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: با روند جاری در افزایش بیماری، بستری و مرگ در استان بر اثر ابتلا به کرونا، هفته‌های آینده با افزایش شدید موارد مواجه خواهیم شد.
تصویر بیش از ۴۴۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است

به گزارش پرسون از کرمانشاه، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: با روند جاری در افزایش بیماری، بستری و مرگ در استان بر اثر ابتلا به کرونا، هفته‌های آینده با افزایش شدید موارد مواجه خواهیم شد.

محمودرضا مرادی امروز در شصت و یکمین جلسه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، اظهار داشت: متأسفانه بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در استان کرمانشاه سیر صعودی دارد.

وی ادامه داد: هنوز در ابتدای پیک پنجم بیماری قرار داریم و به احتمال زیاد در چند هفته آینده با تعداد زیاد بیماران بستری، سرپایی و مرگ و میر مواجه خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه جهت آمادگی نظام سلامت استان برای هفته‌های سخت پیش‌رو، یادآور شد: با روند جاری در افزایش بیماری، بستری و مرگ در استان بر اثر ابتلا به کرونا، هفته‌های آینده با افزایش شدید موارد و جهش آماری مواجه خواهیم شد.

وی تجمعات ناشی از انتخابات شورای شهر، مراسمات عزا و عروسی، دورهمی‌ها و میهمانی‌ها را از دلایل افزایش بیماران و آغاز پیک پنجم کرونا دانست و گفت: در اکثر استان‌ها وضعیت بیماری نسبت به پیک چهارم بالاتر است و در حال نزدیک شدن به آمار پیک سوم هستیم.

مرادی باشاره‌ای به روند واکسیناسیون استان داشت و افزود: تاکنون بیش ۴۴۰ هزار دُز واکسن در استان کرمانشاه تزریق شده که حدود ۳۶۰ هزار دُز مربوط به نوبت اول و مابقی نوبت دوم واکسیناسیون است.

این مسؤول جمعیت هدف واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال استان را حدود یک‌میلیون و ۴۸۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ۲۵ درصد این تعداد دُز نوبت اول و ۵ درصد آنان دُز دوم را نیز دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: میانگین درصد نوبت اول واکسیناسیون کشوری ۲۱ درصد است که در استان با ۲۵ درصد بیش از میانگین کشوری خدمت واکسیناسیون انجام شده است.

به گفته مرادی، تاکنون ۶۸ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال و بیش از ۴۶ درصد جمعیت بین ۵۰ تا ۶۰ سال استان دُز نوبت اول را دریافت کرده‌اند.

مرادی در پایان، متذکر شد: باید آمادگی لازم در خصوص تامین دارو، تجهیزات پزشکی و تخت‌های بستری داشته باشیم و برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم تا از کرونا عقب نمانیم.

منبع :فارس

330426

مطالب مرتبط