سفر به دریاچه ای شگفت انگیز اما خطرناک!

دریاچه ای با حباب های یخ زده

دریاچه‌ای در ایالت آلبرتای کشور کانادا وجود دارد که به دلیل حباب های یخ زده اش هر تماشاگری را محو خود می‌کند.
تصویر دریاچه ای با حباب های یخ زده

به گزارش سایت خبری پرسون، جاذبه های طبیعی و تاریخی همواره برای مردم جذاب و دیدنی بوده است. این بار در ادامه گزارش های گردشگری رسانه پرسون، شما را با منظره ای زیبا از یک دریاچه آشنا میکنیم. با ما در ادامه همراه باشید. مجله پرسون، منبعی عالی برای افزایش دانش شماست.

دریاچه آبراهام یکی از شگفتی های زیبا و چشم نواز دنیا در ایالت آلبرتا واقع در کشور کانادا است که هر تماشاگری را محو خود می‌کند. دریاچه ای دیدنی که گویا، صدها عروس دریایی در زیر آب یخ زده ی آن، به خواب زمستانی رفته اند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که آلبرتا شگفتی زمستان را به بهترین شکل ممکن پبش روی ببنندگان قرار می‌دهد. این دریاچه 53.7 کیلومتر مربع مساحت دارد و یکی از دیدنی‌ترین پدیده‌های موجود در آمریکای شمالی است.

دریاچه آبراهام که به دریاچه ی حباب ‌‌های یخ ‌زده نیز معروف شده است، در سال ۱۹۷۲ میلادی ساخته شده و از زمان ساخت و ایجاد آن تنها چند دهه است که می گذرد. دریاچه ی آبراهام (Abraham Lake) در واقع یکی از بزرگ ‌ترین دریاچه ‌های مصنوعی در کانادا است که در طول ماه ‌های تابستان به دلیل وجود پودر سنگ در آب‌ های این دریاچه، رنگ آبی آن به زیبایی هر چه تمام تری جلوه نمایی می کند.

چه فصلی برای بازدید مناسب است؟

بهترین فصل بازدید از این دریاچه بر خلاف سایر دریاچه‌ها زمستان است زیرا در این فصل دریاچه‌ آبراهام پر می‌شود از حباب‌های کوچک و بزرگی که چهره‌ آن را دگرگون می‌کنند. یخ زدن سطح دریاچه و نمایان شدن حباب‌ها بر روی آن باعث شده که آبراهام همه ساله در فصل زمستان میزبان عکاسانی باشد که از سراسر دنیا برای ثبت زیبایی‌هایش صف می‌کشند.

دلیل تشکیل شدن حباب در داخل یخ‌های این دریاچه نیز وجود گاز متان است و در واقع زمانی که گازها نمی‌توانند از سطح دریاچه به دلیل وجود یخ خارج شوند، حباب‌ها را شکل می‌دهند. وجود گاز متان در این دریاچه خطرساز نیز شده است؛ گاز متان اشتعال‌زا می‌باشد به همین خاطر ممکن است یک سهل انگاری ساده مانند انداختن سیگار روی سطح دریاچه باعث وقوع آتش‌سوزی و فجایع بزرگی شود.

با گرم شدن دمای هوا، یخ دریاچه هم کم کم آب می شود و حباب های متان نیز به هوا آزاد می شوند. حال سوالی که ایجاد می شود این است که چرا با وجود سرما، سطح این دریاچه شفاف و براق است؟ باید درباره ی علت شفافیت یخ دریاچه این را بگوییم که، به علت بارش کم برف در منطقه این دریاچه براق و شفاف است. اما این بدان معنا نیست که در این منطقه برف و باران نمی آید بلکه با بارش مقدار کمی برف که طبیعتا با سردی هوا همراه است، کافی است تا سطح دریاچه مانند یک آینه صاف و براق شود.

با توجه به خصوصیات شیمیایی که این دریاچه بیان دارد، توسعه ‌دهندگان در حال آغاز استفاده از دریاچه‌ هایی از این قبل هستند که تولید کننده ی این گاز هستند به عنوان منبع انرژی و همچنین تفحص انباشت ‌های متان در زیر دریاچه ی کیوو در رواندا هستند تا از آن در تولید نیروی الکتریسیته استفاده کنند.

چرا آبراهام ؟!

انتخاب نام دریاچه نیز داستان جالب و منحصر به فردی دارد. پس از اتمام پروژه ی ساخت این دریاچه، دولت کانادا در استان آلبرتا مسابقه ای برای انتخاب مناسب ترین نام برای دریاچه ی مصنوعی تازه ساز خود در میان مدارس و دانشگاه ها بر پا نمود. برای نام گذاری این دریاچه نام های بسیار زیادی پیشنهاد شد اما چون در خصوصیات نام مناسب برای این دریاچه، مرتبط بودن آن با ارزش های مرتبط با مسائل جغرافیایی، تاریخی و ارزشی ذکر شده بود، نام آبراهام در نهایت برای نام گذاری این دریاچه انتخاب شد. جالب است بدانید که در واقع نام آبراهام از روی راهنمای گردشگری به نام سیلاس آبراهام که به همراه خانواده اش در اطراف همین منطقه زندگی می کردند، در نظر گرفته شده بود.

برای رفتن به این دریاچه باید به کانادا، در غرب استان آلبرتا (Alberta)، کوه های راکی و منطقه ای به نام Bighorn Country بروید. امکان اسکی کردن در زمستان و همچنین ماهیگیری و کوهنوردی در تابستان،امکان سفر کردن به این مکان را در هر فصل از سال فراهم می کند ، اما پیشنهاد ما به شما ، سفر کردن در فصل زمستان است؛زیرا در این موقع از سال چیزی را می بینید که امکان دیدن آن در غیر از آن زمان و مکان،تقریبا غیر ممکن است.

هتل های متعددی نیز در منطقه bighorn country وجود دارد که برای دیدن از دریاچه آبراهام می توانید آنها را رزرو کنید؛ در ادامه ما بهترین این هتل ها را به شما معرفی می کنیم ، تا اگر قصد اقامت چند روزه در این منطقه را دارید ، آنها را اینترنتی رزرو کنید. این هتل ها عبارت اند از:

• Graybul hotel

• Fair field inn

• Days inn

• Surestay plus

• Home stead inn

• Rodeway inn Hardin

• و...

اگر قصد سفر به یک کشور خارجی، به ویژه کانادا را دارید، ما این مکان را به شما پیشنهاد می دهیم.

330100