در دیدار مسؤولان حج با آیت‌الله ری‌شهری مطرح شد؛

انتظاراتی برای سفر عراق در ماه محرم

در آستانه فرارسیدن ماه محرم، مسؤولان سازمان حج و زیارت در انتظارند سفرهای زیارتی به عتبات، هرچند "محدود" از سر گرفته شود.

تصویر انتظاراتی برای سفر عراق در ماه محرم

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و رییس سازمان حج و زیارت با آیت‌الله محمدی ری‌شهری گفته شد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و مذاکرات صورت‌گرفته با طرف عراقی، سفرهای زیارتی به عتبات عالیات به صورت محدود در آینده از سر گرفته می‌شود.

ری‌شهری که هم‌اکنون تولیت آستان عبدالعظیم حسنی (ع) را به عهده دارد و نماینده اسبق ولی فقیه در امور حج و زیارت بود، بر لزوم راه‌اندازی سفرهای زیارتی تاکید کرد و این سفرها را در پرکردن خلاءهای فرهنگی در جامعه مؤثر دانست.

علیرضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ پیش‌تر از موافقت وزارت بهداشت در نامه‌ای هفت‌ ماده‌ای با اعزام هوایی زائران به عتبات عالیات خبر داده بود. این سازمان با اعزام نماینده‌ای به عراق سعی داشت سفرهای زیارتی را به مناسبت روز عرفه برقرار کند، اما به گفته رییس سازمان حج، با توجه به تعطیلات عید قربان در عراق، قرار شد مذاکرات مربوط به اعزام زائران ایرانی پس از پایان این تعطیلات ادامه پیدا کند.

سازمان حج و زیارت با اشاره به سفرهای بدون مجوز که درحال حاضر بدون محدودیت و نظارت به عراق انجام می‌شود، مدعی است با اعزام‌های سازمان‌یافته می‌توان این سفرها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بهتر مدیریت کرد.

عراق هنوز برنامه زیارتی ماه محرم را اعلام نکرده است. این کشور سال گذشته تدابیر سختگیرانه‌ای را در ماه محرم به اجرا گذاشته بود. دیوان وقف شیعی عراق نیز اعلام کرده تا کنون دستورالعملی برای برگزاری مراسم ماه محرم صادر نشده است و منتظر تصمیم کمیته عالی سلامت و بهداشت عراق هستند.

329976