مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان:

امسال ۱۳ پروژه مدرسه سازی تا مهرماه به بهره برداری می رسد

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: امسال ۱۳ پروژه مدرسه سازی با ۳۵ میلیارد تومان هزینه تا مهرماه سال جاری به بهره برداری می رسد.
تصویر امسال ۱۳ پروژه مدرسه سازی تا مهرماه به بهره برداری می رسد

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، محمدحسین مرادی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان امروز در حاشیه تور رسانه ای بازدید خبرنگاران از مدارس در حال ساخت شهر همدان توسط اداره نوسازی مدارس در گفتگو با پرسون اظهار کرد: از سال ۱۳۸۵ لایحه تصویب و بازسازی مدارس در مجلس به تصویب رسید و ۲۲۰ پروژه با ۲۹۰ هزار مترمربع مساحت و دو هزار و ۷۰۰ کلاس درس از سال ۸۵ تاکنون بازسازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۷.۲ سرانه از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس نیازمند بازسازی و ۱۴.۳ سرانه مدارس نیازمند مقاوم‌سازی‌ است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان در خصوص پروژه های در حال احداث نیز گفت: ۱۸۸ پروژه با ۱۴۵ هزار مترمربع مساحت با ۲۱۰ میلیارد هزینه در حال ساخت است.

مرادی ادامه داد: در سال گذشته اعتبارات شامل ۸۹ میلیارد منابع ملی و ۱۲ میلیارد منابع استانی تخصیص یافت که با ۱۷ پروژه و ۱۳ هزار مترمربع مساحت ۳۰ میلیارد هزینه شده است.

وی در خصوص پروژه های امسال نوسازی مدارس بیان کرد: امیدواریم امسال ۱۳ پروژه با ۳۵ میلیاردتومان اعتبار تا مهرماه سال جاری به بهره برداری برسد.

مرادی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۷۱ پروژه در سطح استان فعال است که نسبت به کشور جایگاه خوبی را در مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی داریم.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان یادآور شد: در بودجه سنواتی اگر استانی بودجه خیری دریافت کند اعتبار ملی خیری به آن استان داده می شود که اعتبار آن سقف قابل تعیینی ندارد.

329930