رئیس شورای هیات‌های مذهبی کردستان خبر داد؛

حضور 500 روحانی سنی و شیعه در محرم حسینی/ 28 هزار پرس غذای گرم در استان  توزیع می‌شود

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان‌هایی همانند تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، اداره کل اوقاف و امور خیریه در ماه محرم بیش از 500 روحانی و ماموستا و نیز 400 مداح و روضه‌خوان در سطح استان کردستان حضور خواهند داشت.

تصویر حضور 500 روحانی سنی و شیعه در محرم حسینی/ 28 هزار پرس غذای گرم در استان  توزیع می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون در کردستان، نورعلی خزاعی رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان امروز در نشست خبری با خبرنگاران که با مناسبت فرا رسیدن ایام محرم برگزار گردید، اظهار داشت: محرم امسال 612 هیات مذهبی با حضور و مشارکت مردم و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان کردستان برنامه خواهند داشت.

وی گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته امسال بیش از 24 مراسم شاخص در ایام محرم حسینی همانند همایش شیرخوارگان حسینی، برپایی ایستگاه سلامت و صلواتی، برپایی محافل انس با قرآن کریم در هیات‌های مذهبی، مساجد و.. مراسم پیاده‌روی و دسته‌روی هیئت‌های عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی و... از جمله این برنامه‌ها در دهه اول ماه محرم در استان کردستان خواهد بود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان با اشاره به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در هیات‌ها و تشکل‌های مذهبی در این ایام، تاکید کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان‌هایی همانند تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، اداره کل اوقاف و امور خیریه در ماه محرم بیش از 500 روحانی و ماموستا و نیز 400 مداح و روضه‌خوان در سطح استان کردستان حضور خواهند داشت.

خزاعی گفت: همچنین امسال بیش از دویست روضه خانگی در ماه محرم در سطح استان کردستان برگزار خواهد شد.

این مقام فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: توزیع بسته‌های معیشتی، کمک نقدی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و.. از دیگر برنامه های هیات‌های مذهبی کردستان در ایام محرم خواهد بود.

خزاعی عنوان کرد: همچنین در محرم امسال بیش از 28 هزار پرس غذای گرم توسط هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی کردستان در بین مناطق محروم و کم برخوردار این استان توزیع خواهد شد

329869