تحلیل تکنیکال اتریوم؛ شنبه 16 مرداد

قیمت اتریوم با نزدیک شدن به یک مانع مهم عرضه، در مسیر صعودی خود به نقطه ای بحرانی وارد شده است. موقعیت فعلی ETH حیاتی است زیرا در همین نقطه تصمیم می گیرد که روند صعودی خود را ادامه دهد یا پولبک آن آغاز شود.

تصویر تحلیل تکنیکال اتریوم؛ شنبه 16 مرداد

به گزارش سایت خبری پرسون، قیمت اتریوم همچنان در حال افزایش بوده و روند صعودی که روز 20 جولای (29 تیر) آغاز شد را ادامه می دهد. این صعود چشمگیر با نزدیک شدن به محدوده بالای 2999 دلار هیچ نشانه ای از کند شدن نشان نمی دهد. بلکه، عبور از این سد مهم به ETH اجازه می دهد سطح روانی 3000 دلاری را لمس کند.

چنین تحولی دو احتمال را مطرح می کند، یکی ادامه روند صعودی و دیگری روندی اصلاحی که به خریداران اجازه می دهد قبل از شروع مرحله بعدی صعود، به دارایی خود بیافزایند.

برای ادامه این روند صعودی، قیمت اتریوم باید به 3000 دلار برسد و یک کندل 12 ساعته قاطع بالای سطح 3240 دلار تولید کند. چنین حرکتی می تواند کران بالایی این محدوده را به یک سطح حمایتی مهم تبدیل کند و به گاوهای ETH اجازه دهد دوباره روند صعودی جدیدی را آغاز کنند.

با این حال، اگر این روند صعودی نتواند بالای تراز 3000 دلار ثابت باقی بماند، ETH به احتمال زیاد به سطح 2640 دلار باز خواهد گشت که یک مانع حمایتی پایدار است.

در حالی که همه چیز برای اتریوم صعودی به نظر می رسد، اگر فروشندگان در این روند اختلال ایجاد کنند، اصلاح قیمت تا مرز 2640 دلار می تواند کشنده باشد. این حرکت می تواند ETH را تا سطح فیبوناچی 50 درصدی در تراز 2345 دلار کاهش دهد. شکست نقطه میانی این دامنه باعث تغییر شرایط به نفع خرس ها می شود و چشم انداز صعودی را باطل می کند. افزایش فشار فروش ممکن است ETH را به سمت 2271 دلار سوق دهد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع: fxstreet

329819