در نشست خبری مطرح شد؛

اعلام آخرین مصوبات شورای نگهبان+ جزئیات

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری به بیان آخرین مصوبات شورای نگهبان پرداخت.
تصویر اعلام آخرین مصوبات شورای نگهبان+ جزئیات

به گزارش سایت خبری پرسون، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به آخرین مصوبات شورای نگهبان اظهار کرد: طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ابهامات زیادی داشت و به مجلس ارجاع شد. بسیاری از آن ابهامات و اشکالات رفع و برخی دیگر هنوز بر سر جای خودش باقی مانده است. در حال حاضر این طرح در مجلس در حال بررسی و اصلاح است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: طرح جهش تولید مسکن در مرحله اول اشکالات زیادی داشت و در مجلس اصلاح شد و الان فقط سه ایراد مطرح است که باید مرتفع شود.

طحان نظیف گفت: لایحه شوراهای حل اختلاف چندین بار در رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان بوده و همچنان ۴ ایراد آن باقی است.

وی ادامه داد: طرح الزام به ثبت رسمی معاملات غیرمنقول ابهامات زیادی دارد و مجلس شورای اسلامی باید آن موارد را برطرف کنند.

طرح پاسخگو کردن وزرا به تذکرات کتبی نمایندگان مغایر با صلاحیت‌های مجلس است

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: مجلس اخیرا طرحی را تصویب کرد که مسئولان باید به تذکرات آنان پاسخ دهند که این طرح مغایر با صلاحیت‌های مجلس شورای اسلامی شناخته شد.

طحان نظیف با بیان اینکه درباره اینکه برنامه ششم توسعه قرار است تمدید شود یا خیر، مطلبی نشنیدم گفت: تشریفاتی در خصوص تدوین برنامه وجود دارد و در ابتدا سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسط مقام معظم رهبری اعلام و بر مبنای آن لایحه توسط دولت تهیه و به مجلس ارسال می‌شود و سپس در شورای نگهبان رسیدگی می‌شود .

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شورای نگهبان هم در تدوین برنامه هفتم توسعه ورود می‌کند، تصریح کرد: بارها عرض کردیم که شورای نگهبان در مرحله تدوین و نگارش قانون نقشی ندارد و ورود پیدا نمی‌کند. البته اگر شورای نگهبان ابهامات و اشکالاتی به طرح‌ها داشته باشد، در کمیسیون‌های مجلس مطرح می‌کند تا اصلاحات انجام شود.

329741