مدیرکل ثبت احوال استان زنجان خبر داد:

بی‌تفاوتی هشت درصدی برای دریافت کارت هوشمند ملی از سوی واجدان شرایط

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه هنوز ۶۴ هزار نفر در استان نسبت به درخواست کارت هوشمندملی خود هیچ اقدامی نکرده‌اند گفت: این افراد کمتر از هشت درصد جمعیت واجدین شرایط را شامل می‌شود.
تصویر بی‌تفاوتی هشت درصدی برای دریافت کارت هوشمند ملی از سوی واجدان شرایط

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سید علی شفیعی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تا پایان سه ماه نخست امسال برای ۹۲.۴۵ درصداز جمعیت واجد شرایط کارت هوشمند ملی صادر شده است.

وی، جمعیت واجد شرایط برای کارت هوشمند ملی را ۸۴۹ هزار و ۲۲۹ نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون برای ۷۸۵ هزار و ۸۷ نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است و تعداد افراد باقی مانده که هنوز هیچ اقدامی برای کارت هوشمند ملی خود نکرده اند ۶۴ هزار و ۱۴۲ نفر است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: درسه ماهه امسال ۹ هزار و ۳۷۹ نفر در استان زنجان کارت هوشمند ملی درخواست کرده‌اند.

شفیعی، به تعداد ایستگاه‌های فعال کارت هوشمند ملی در استان زنجان اشاره کرد و افزود : تعداد ۳۸ دفتر در استان فعال هستندکه این تعداد شامل ۱۲ اداره و ۲ نمایندگی، ۱۷ دفتر پیشخوان و ۷ ایستگاه سیار است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان کارت هوشمند ملی را مهم خواند و یاد آور شد: کارت هوشمند ملی با ارائه سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از کارت به‌عنوان یک ابزار چندکاره استفاده کرد و از وقوع جرائم و سوءاستفاده هم جلوگیری می‌کند.

شفیعی خاطرنشان کرد: برای افرادی که ثبت‌نام می‌کنند کد رهگیری ثبت می‌شود و بعد از آن می‌توانند با شماره ملی و کد رهگیری از خدمات دولتی و غیردولتی بهره‌مند شوند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: اینکه کارت به دست افراد برسد یا نه در حال حاضر خیلی مهم نیست اما درخواست ما از مردم این است که با رعایت پروتکل‌ها حتما به ایستگاه های مربوطه مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

329717