امام جمعه قزوین:

زیرساخت ها باید تقویت شوند

آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های امروز، با اشاره به سیل در الموت و آوج تاکید کرد: زیرساخت‌ها نباید به گونه‌ای باشد که شهر‌ها و روستا‌ها به شدت دچار خسارت شوند.
تصویر زیرساخت ها باید تقویت شوند

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، آیت الله عابدینی، در ادامه از آغاز به کار دولت جدید سخن گفت و بر کمک به مسئولان برای شکوفایی ظرفیت‌های کشور، تاکید کرد.

وی به مراسم تحلیف ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: این مراسم در مجلس باشکوهی با حضور ۷۳ کشور و ۱۱۵ مقام رسمی برگزار شد و آیت الله رئیسی آن چه در ایام انتخابات وعده داده بود، در مراسم تحلیف سوگند یاد کرد و ما هم امیدواریم دست به دست هم بدهیم تا دشمنان را مایوس کنیم و رئیس جمهور را همراهی کنیم.

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد: رهبری فرمودند مردم و فرهیختگان مورد توجه قرار گیرند و جامعه فعال شود و ظرفیت‌های ما از نیاز‌های ما خیلی بیشتر است و احتیاجی به آمریکا نداریم که تحریم او جامعه ما را دچار مشکل کند.

نماینده ولی فقیه همچنین از لزوم ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در موضوع بیت المال به دور از فضاسازی ها، سخن گفت.

وی اضافه کرد: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند نباید فکر کند که در زندگی دچار مشکل می‌شود، اتفاقا اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شد باید نگران رزق، آبرو و سلامت خود باشیم و اگر کسی امر به معروف کرد تحت حمایت خدا قرار می‌گیرد.

آیت الله عابدینی عابدینی تصریح کرد: یکی از مهمترین مناسبت‌ها که در اواخر هفته شاهد هستیم، ورود به سال جدید قمری است که با ماه محرم شروع می‌شود و به سال ۱۴۴۳ هجری قمری وارد می‌شویم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امام حسین (ع) در اوایل نیمه دوم سال ۶۰ هجری قیامشان شروع شد و در روز دوم ۶۱ هجری به سرزمین کربلا پا گذاشتند و بنای شهادتشان گذاشته شد. در ورودشان سخنرانی بسیار مهمی را داشتند و فرمودند مردم بنده و برده دنیا هستند که اگر دین به فریادشان نرسد در امتحانات بخاطر دنیاگرایی رفوزه می‌شوند و در این ایام درس‌های حماسه حسینی (ع) که عزت دنیا و سعادت آخرت در آن است را بیشتر بیاموزیم.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به سالروز بمباران هیروشیمای ژاپن توسط آمریکا، یادآور شد: در این شهر آمریکا با بمب اتمی، ۱۶۰ هزار نفر را کشته و مجروح کرد و هنوز آمریکایی‌ها عذرخواهی هم نکرده اند و هیچ توجیح و منطقی ندارند و در این شرایط وانمود می‌کنند که ما با تروریست مخالفیم.

امام جمعه قزوین افزود: چقدر انسان را در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و کشور‌های دیگر به شهادت رساندند، اما در عین حال اگر شما یک جانی را که محل حزب جمهوری اسلامی را با انفجار از بین برد تعقیب کنید، مخالفت می‌کنند و از آن تروریست حمایت می‌کنند و رضاخان را با همه جنایت‌هایی که در زندگی اش دارد، تطهیر می‌کنند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید عباس بابایی، اظهار کرد: شهید بابایی شخصیت بزرگی است که تمام زندگی اش در بندگی خدا سپری شد و با وجود تحصیلات در آمریکا، ذره‌ای از آنجا تاثیر نگرفت و آن تاثیری که از امام حسین (ع) گرفته بود را تا لحظه شهادت حفظ کرد.

329638