یادداشت؛

امیرحسین زارع جور ۶۵ و ۹۷ کیلو گرم کشتی آزاد ایران را کشید

در روز سوم مسابقات کشتی آزاد المپیک توکیو که سوت آغازش با ناکامی محمدحسین محمدیان به گوش رسید با مدال برنز امیرحسین زارع، دلاور مازندرانی تیم ملی به پایان رسید.
تصویر امیرحسین زارع جور ۶۵ و ۹۷ کیلو گرم کشتی آزاد ایران را کشید

به گزارش سایت خبری پرسون، در اولین رقابت ایران در وزن ۹۷ کیلوگرم محمد حسین محمدیان که با قرعه ای دشوار روبه رو شده بود آنچنان محو رویارویی با عبدالرشید سعدالله اف شده بود که در گام اول مقابل کشتی‌گیر گرجستان در ثانیه های پایانی کشتی را واگذار کرد و با توجه به باخت این کشتی‌گیر گرجستانی به سعدالله‌اف روسیه همچون شهاب‌سنگی در دل آسمان کشتی المپیک توکیو گذری کوتاه را تجربه کرد و حذف شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی دلاور لرستانی تیم ملی کشتی آزاد المپیک که با روحیه ای جنگنده و همچون همه لرستانی‌ها غریبه با واژه ترس وارد میدان شده بود، کشتی‌گیر تونس را با شکستی سنگین در هم کوبید اما در کشتی دوم خود مقابل باجرانگ بد بدن هندی خیلی خوب ظاهر شده بود و بدون توجه به نام این کشتی‌گیر عنوان‌دار خیلی خوب وی را زیر سلطه خود قرار داد که در یک غافل‌گیری ضربه فنی شد تا با باخت باجرانگ مقابل علی اف آذربایجانی کشتی‌گیر لرستانی ایران حذف شود.
قیاسی خیلی خوب بود ولی تمرکزش را در سطح یک کشتی‌گیر المپیکی ۶دانگ پرورش نداده بود.

اما در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که امیرحسین زارع طوفانی وارد میدان رده بندی المپیک شده بود دینگ چینی را اسیر توان جوانی، غیرت ایرانی و خواسته ملت کرد و با کسب مدال برنز جور ۶۵ و ۹۷ کیلوی ایران را در روز سوم کشید.

مصطفی ساجدی

329637