محور هراز به زودی بازگشایی می‌شود

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تا ساعاتی دیگر محور هراز مجددا بازگشایی و برای تردد مردم آماده می‌شود.

تصویر محور هراز به زودی بازگشایی می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، طی هفته گذشته محور هراز دوبار با مشکل ریزش کوه مواجه شد و در مسیرهای رفت و برگشت مسدود شد. دومین بار در دو روز گذشته این اتفاق افتاد و همچنان محور هراز مسدود است که به گفته مسئولان سازمان راهداری تا ساعاتی دیگر بازگشایی می‌شود.

فرهاد مهریاری -مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- در این باره اظهار کرد: زمانی که دمای هوا به صورت ناگهانی تغییر کرده و شاهد بارش‌های سنگین در فصل گرم هستیم ریزش در این منطقه اتفاق می‌افتد و آنقدر زیاد است که توده سنگ و گل روان در جاده حرکت کرده و امکان تردد را نمی‌دهد.

وی افزود: براین اساس باید صبر می‌کردیم تا بارش باران قطع شود و از همان زمان تاکنون عملیات برداشت این توده‌ها از محور هراز آغاز شد و هم اکنون به مراحل نهایی رسیده است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در حال حاضر برداشت این توده‌ها تمام شده اما سطح راه در محدوده مورد نظر گل خشک شده‌ای باقی‌مانده که در حال پاکسازی مسیر هستیم و تا ساعاتی دیگر محور هراز مجددا بازگشایی و برای تردد مردم آماده خواهد شد.

مهریاری درباره این‌که محور هراز در کدام محدوده دچار این مشکل شده و چه راهکاری برای حل این مشکل وجود دارد، اعلام کرد: در حدود پنج تا شش کیلومتر از جاده هراز از محدوده امامزاده هاشم تا تونل شماره دو در نقاطی با این مشکل مواجه هستیم و با وجود این‌که ترانشه‌ها و دیواره‌های سنگی در این مسیر ساخته‌ایم مجددا با این مشکل از بالادست مواجه شده‌ایم. البته راهکارهایی برای حل این مشکل مانند در نظر گرفتن و ساخت راه جایگزین (مختص این شش کیلومتر) وجود دارد که هزینه و زمان زیادی نیاز دارد اما در حال حاضر به دنبال پیشگیری و مدیریت این محور هستیم تا کمتر با این مشکلات مواجه شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توان این مشکل را حل کرد این است که سازه‌های عظیمی در بالادست بسازیم و آن را مهار کنیم که در این راستا باید با شرکت‌های پیمانکاری و مشاوره‌ای مذاکره کرده و چاره‌ای برای آن بیاندیشیم.

منبع: ایسنا

329509